یک علامت تجاری شامل یک کلمه، شعار، عبارت، نماد، طرح و یا ترکیبی از همه ی این موارد هست و برای تمایز برخی از کالاها یا خدمات به کار می رود. اگر کسی بدون اجازه شما از لوگوی شما استفاده کند، باید اثبات کنید که صاحب اصلی لوگو هستید تا جلوی هرگونه خسارت را بگیرید یا این که استفاده از آرم شما که توسط شرکت دیگری بدون رضایت شما مورداستفاده قرارگرفته را متوقف کنید. برای این منظور برند شما باید ثبت شود. اگر خواهان ثبت برند بین المللی هستید، باید اظهارنامه بین المللی را تکمیل کنید و مبلغی را به فرانک سوئیس به‌منظور ثبت برند به دفتر بین المللی بپردازید.
سپس دفتر ثبت برند بین المللی علامت تجاری شما را به اداره مالکیت صنعتی کشور هایی که در اظهار نامه ثبت بین المللی خود وارد کردید، می‌فرستد. آن کشور ها برند شما را با قوانین خود مقایسه می کنند و در صورت مغایرت برند موردنظر را رد می کنند در غیر این صورت شما موفق به ثبت برند بین المللی خود به مدت ۲۰ سال در آن کشور خواهید شد.


پس از ثبت برند در دفتر ثبت بین المللی، این علامت در مجله علائم تجاری بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی به چاپ خواهد رسید. دفتر مذکور آن را به کشور های انتخابی شما می فرستد و آن کشور ها نسبت به اعطای نمایندگی و امتیاز استفاده از آن برند به شما، اقدام خواهند کرد.

مزایای استفاده از سیستم ثبت برند بین المللی

متقاضی می تواند با ارائه یک اظهار نامه بین المللی به وایپو از طریق اداره مالکیت صنعتی در هر کشور که عضو موافقت‌نامه یا پروتکل مادرید هستند، حمایت از برند خود و همچنین اعطای نمایندگی و امتیاز استفاده از آن را درخواست کند. درنتیجه ثبت برند بین المللی دارای مزایایی همچون ساده، ارزان و مؤثر بودن آن هست. اگر هرگونه تغییری در نام، آدرس شما، مالکیت و تمدید صورت گرفت می توان با پرداخت کمترین هزینه تغییرات موردنظر را نیز در سطح بین المللی اعمال کرد.

مموسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶