شرایط و نحوه ثبت برند لوازم یدکی

علامت تجاری یا برند از مواردی است که نام، نشان، طرح، علامت یا ترکیبی از آنها را نشان می دهد. هم چنین با ثبت برند می توانید محصولات و یا کالاهای خود را از سایر رقبا متمایز کنید. با این کار اعتماد سازی، ارتقا کیفیت و عملکرد بهتر محصول را به مصرف کننده نشان میدهید.ثبت برند لوازم یدکی یکی از موارد لازم به ثبت برای فعالیت انحصاری میباشد

علامت تجاری نشانی است اعم از تصویر، رقم، حرف، مهر و غیره و یا ترکیبی از این ها که باعث متمایز شدن محصولات، کالا ها و یا خدمات یک شخص، شرکت و یا یک سازمان دولتی یا شخصی از سایر شرکت ها و سازمان های رقیب تجارتی میشود.علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولید کننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد، همچنین یک علامت تجاری خوب باید موجب گمراه شدن مشتریان نشود در ضمن باید از دیگر علامت های تجاری متمایز بوده و ابتکاری باشد.

علامت تجاری که به ثبت رسیده است تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت با پایان اعتبار آن صاحب علامت تجاری باز هم می تواند به مدت ۱۰ سال دیگر آن را تمدید کند. اگر درخواستی مبنی بر تمدید علامت تجاری از طرف مالک علامت تجاری داده نشود در طی ۶ ماه آینده در صورت درخواست باید جریمه آن را بپردازد تا دوباره آن علامت معتبر گردد در غیر این صورت علامت تجاری به کلی ساقط خواهد شد. اگر شخصی اجازه استفاده از برند خود را بخواهد به شخص دیگری بدهد این کار را باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی با به ثبت رساندن انجام دهد.

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری و ثبت برند لوازم یدکی:

  • اظهار نامه ثبت علامت تجاری.
  • نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
  • ارائه ده نمونه از علامت تجاری به صورت گرافیکی که با علامت روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد.
  • اگر علامت تجاری سه بعدی باشد باید نمونه های گرافیکی و تصویر دو بعدی آن روی برگه حتما ارائه شود.
  • مدارک مربوط به حق تقدم باید همزمان با اظهار نامه و یا حداکثر تا ۱۵ روز ارائه شود.
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده فعالیت شما در آن زمینه باشد.
  • مدارک مثبت هویت متقاضی.
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی.
  • مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

نکات و مزایای ثبت برند لوازم یدکی:

علامت تجاری باعث به رسمیت شناختن خدمات و رونق بخشیدن به سود اقتصادی صاحب آن برند در سطح بین المللی میشود همچنین حفاظت از علامت تجاری و برند مانع تلاش رقیبان غیر منصف، مثل متقلبان، برای استفاده از علامت تجاری برای فروش محصولات و کالاهای با کیفیت و مرغوبیت کمتر میشود که این کار تجارت بین المللی را آسان و مطمعن تر میکند.