اعلام اعتراض به ثبت برند: اگر شما صاحب یک برند هستید خصوصا برندی که مشهور و یا به واسطه سرمایه گذاری و تبلیغات درحال مشهور شدن است، با مطالعه و به خاطر سپردن موارد ذکر شده در این مقاله میتوانید از کپی برداری و هرگونه سوءاستفاده احتمالی از نام تجاری خود جلوگیری نمایید.(موارد بسیار مهم این مقاله به حالت توپر نگارش شده است.)

اگر علامت تجاری خود را ثبت نکنید، شخص دیگری می تواند آن را ثبت کند. این مسئله بلافاصله کسب‌وکار شما و هر محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید در معرض خطر قرار می دهد. تضمین یک علامت تجاری ثبت‌شده از برند شما محافظت می کند و ابزارهایی برای جلوگیری از کپی برند شما فراهم می کند. اگر با ثبت علامت تجاری خود از آن محافظت نکنید، ممکن است به‌طور قانونی از توسعه تجارت شما جلوگیری شود.

چگونه باید به ثبت برند مشابه برند خودمان اعتراض کنیم؟

اعتبار ثبت برند به مدت ده سال میباشد پس ‌از آن مالک برند با پرداخت هزینه طبق تعرفه اعلام شده توسط سازمان به مدت ۱۰ سال دیگر می تواند استفاده از برند خود را تضمین کند. وقتی مهلت استفاده از برند شما تمام شد یک مهلت شش‌ ماهه به شما داده می شود که ثبت برند خود را تمدید  کنید البته وجه جریمه تأخیر از شما اخذ خواهد شد. یکی از حقوق دارندگان علامت تجاری انتقال آن هست که می توان طبق ماده ۵۹ به اختلافات ناشی از آن رسیدگی کرد.
اگر فردی برندی را متعلق به خود ثبت کند و این برند ثبت‌ شده مشابه برند شخص دیگری باشد به‌نحوی‌که مشتریان هنگام خرید دو محصول را باهم اشتباه بگیرند مالک اول که سابقه ثبت بالاتری نسبت به دیگری داشته باشد می تواند نسبت به ثبت برند دوم اعتراض کند.
افرادی که علامت تجاری موردنظر را برند خود می دانند و همچنین افرادی که معترض به شباهت های برند موردنظر با برند خود هستند حق اعتراض در مورد برند ثبت‌شده یا در حال ثبت دارند.

اعتراض قبل از ثبت باید ظرف ۳۰ روز انجام شود. در مورد اعتراض بعد از ثبت افراد باید ظرف مدت سه سال بعد از تاریخ ثبت برند نسبت به آن اعتراض نمایند.
اداره ثبت باید قبل از ثبت هر برند از لحاظ کپی نبودن و عدم شباهت، برند مذکور را بررسی کند و در صورت مشاهده هرکدام از موارد مذکور می تواند ثبت آن را لغو کند.
طبق ماده ۷ قانون ثبت علائم و اختراعات، درصورتی‌که برند شما رد شود شما این حق را دارید که نسبت به این حکم ظرف ده روز اعتراض کنید.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶