تمدید کارت بازرگانی زمانی مورد نیاز است که مدت اعتبار کارت بازرگانی به اتمام رسیده باشد. باید با داشتن شرایطی که نیاز است و تایید سازمان مربوطه که سازمان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می باشد، می توان به تمدید کارت بازرگانی اقدام نمود. قبل از اینکه بخواهیم به مراحل تمدید کارت بازرگانی بپردازیم نیاز است تا با معنی و مفهوم کارت بازرگانی و فواید آن به صورت اجمالی آشنا شویم پس با ما همراه باشید:

مفاهیم کلی در مورد کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مربوط به امور تجاری و بازرگانی می باشد که اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید بگویم که اخذ کارت بازرگانی مانند اخذ کارت گواهینامه برای رانندگی است که اگر این کارت را به همراه نداشته باشیم مجاز به انجام رانندگی نیستیم و برای دریافت کارت گواهینامه باید به اداره راهنمایی رانندگی مراجعه کنیم در مورد کارت بازرگانی این موارد صدق می کند و افراد برای انجام امور تجاری و بازرگانی خود نیاز به نوعی گواهینامه که همان کارت بازرگانی است دارند و این کار توسط وزارت صنایع و معادن ایران و اتاق بازرگانی به افراد تعلق میگیرد. دو صورت پیش می آید که بر موجب آن، کارت بازرگانی فرد ابطال می گردد که یک مورد آن اجباری است به خاطر خطای فرد ابطال می گردد مورد دیگر اختیاری می باشد. باطل شدن کارت بازرگانی به صورت اختیاری زمانی است که فرد حقیقی و یا حقوقی خواهان انصراف از داشتن کارت می باشد و مدارک لازم را ارائه داده و کارت به صورت اختیاری ابطال می گردد ولی در مورد ابطال اجباری باید بگوییم که مواردی پیش می آید که سازمان مربوطه یعنی سازمان صنایع و معادن اتاق بازرگانی تشخیص می‌دهد که فرد مورد نظر صلاحیت داشتن کارت بازرگانی را ندارد برای مثال از کارت خود برای وارد کردن کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند و در این صورت ابطال اجباری انجام می گردد.

به چه کارهایی برای تمدید کارت بازرگانی نیاز داریم؟

مواردی مانند صادرات و واردات در منطقه آزاد و یا برای ثبت سفارش و ترخیص کالا به کارت بازرگانی نیاز است و در صورتی که دوره اعتبار کارت تمام شده باشد برای تمدید کارت بازرگانی باید اقدام نماییم. با توجه به اعلامیه سازمان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کارت بازرگانی دارای اعتبار یک تا ۵ ساله می باشد و در صورتی که مدت اعتبار به پایان رسید باید برای تمدید کارت بازرگانی اقدام نماییم.

تمدید کارت بازرگانی

                                                                            سامانه ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی هوشمند

مراحل تمدید کارت بازرگانی

کسی که دارای کارت بازرگانی است و مدت اعتبار کارتش به پایان رسیده است باید به سازمان مربوطه مراجعه کرده و در صورتی که شرایط مورد نظر را داشته باشد و بتواند تاییدیه های لازم از سازمان مربوطه یعنی سازمان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را کسب نماید می تواند نسبت به تمدید کارت بازرگانی خود اقدام کند. برای تمدید کارت بازرگانی به یک سری مدارک و شرایط نیاز است که به شرح زیر می باشد :

فرد متقاضی باید تمامی مدارک شناسایی از قبیل دو قطعه عکس سه در چهار، ارائه گزارش عدم سو پیشینه که از صدور آن بیش از ۶ ماه زمان نگذشته باشد و همچنین ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی خود و آخرین مدرک تحصیلی و همچنین کارت پایان خدمت و معافیت خود به مراجع ذیصلاح اقدام نماید.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶