ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت مبحثی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم پس با ما همراه باشید:

ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت در واقع همان الحاق به اساسنامه شرکت و تغییر موضوع فعالیت شرکت می باشد. هر شرکتی با هر عنوان و موضوعی که در حال فعالیت باشد دارای یک موضوع فعالیت می باشد که این موضوع نشانگر هدف و سمت و سوی این شرکت است و همچنین محدوده‌ای که شرکت می تواند فعالیت داشته باشد که این موضوع در هنگام تاسیس شرکت در بند دوم اساسنامه شرکت لحاظ گردیده است و مکتوب می باشد. به بیان دیگر می توانیم بگوییم که موضوع شرکت و همچنین ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت از صرف هزینه اضافی در زمینه های خارج از موضوع فعالیت شرکت جلوگیری کرده و مدیران و شرکت‌های حاضر در شرکت نمی توانند از سرمایه حاضر در شرکت در خارج از اصول و چارچوب و همچنین موضوع فعالیت شرکت استفاده نمایند.

توضیحات لازم در مورد ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت:

ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت به دو گونه انجام می پذیرد که در مورد اول موضوع جدید به موضوعات قبلی شرکت اضافه می گردد که به آن الحاق به اساسنامه شرکت می‌گویند و مورد دوم موردی است که در آن از موضوعات فعالیت شرکت کاسته می شود که در هر دو مورد احتیاج است تا یک مجمع فوق العاده شرکت تشکیل شده و تصمیم لازم برای کسر و یا اضافه نمودن موضوع فعالیت شرکت مکتوب و ثبت گردد. مجمع فوق العاده شرکت از سهامداران و بازرسین شرکت تشکیل می شود که گرد هم جمع شده و برای تغییر موضوع فعالیت شرکت به بحث و گفتگو پرداخته و در نهایت نتایج نهایی را مکتوب و ثبت می کنند.

 

ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت

چگونگی ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت:

ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت لازم است بعد از اینکه تصمیم لازم توسط مجمع فوق‌العاده شرکت اتخاذ شد نام اعضا جلسه ی لازم برای ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت را امضا کرده و مکتوب نمایند. بعد از برگزاری جلسه مذکور لازم است حداکثر ظرف چند روز مدارک و اطلاعات خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد که نهایت زمان برای این موضوع می تواند دو هفته باشد. موضوعی که در هنگام ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت باید به آن توجه کنید این است که آیا موضوع جدیدی که برای شرکت در نظر گرفته می شود همسان با موضوع فعالیت شرکت می باشد و یا خیر و یا همچنین موضوع جدید می‌تواند مجوزهای لازم را کسب نماید یا خیر.

همچنین در هنگام ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت باید به نکات زیر توجه کنید :

• موضوع جدیدی که برای فعالیت شرکت اتخاذ می گردد یک موضوع فعالیت مجاز باشد.

• در هنگام ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت به نوع موضوع که از نوع تجاری و غیرتجاری است توجه نماییم.

• در هنگام ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت همچنین باید به امکان اینکه برای یک شرکت چند منظوره میتوانیم چه موضوعاتی را در نظر بگیریم و همچنین تک موضوع بودن بعضی شرکت ها مانند شرکت‌های تعاونی باید توجه ویژه داشته باشیم.

• همچنین در هنگام ثبت تغییرات موضوع فعالیت شرکت نباید از تغییر و تدوین موضوعات بازرگانی برای فعالیت یک شرکت توجهمان را سلب نماییم.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶