اگر به اندیشه ورود به میدان بین المللی تجارت هستید از بین کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران عزیزمان , کشور ترکیه به صورت قطع یکی‌از شایسته ترین مقاصد برای شما خواهد بود , رشد مناسب تجاری , اقتصادی این کشور در سالیان اخیر مورد توجه بخش اعظمی از تاجران و فعالان عرصه اقتصاد بوده است . همینطور وضعیت خاص جغرافیایی آسیایی , اروپایی این کشور برای تجارت بین المللی یک قابلیت و امکان خاص فراهم آورده است .

دراین کشور شما به راحتی می‌توانید کالاهای موردنیاز خویش را از کشورهای متعدد خریداری کرده , وجه آن را به شرکت فروشنده حواله نمایید و از فروشنده بخواهید تا محموله شمارا به هر گمرکی که ضروری است اعم از گمرکات کشور ایران و یا کشور ی ثالث ارسال کند , چراکه از تجهیزات ویژه ثبت شرکت در‌این کشور می توان به عدم نیاز به شراکت سهم دار ترک اشاره نمود یعنی در‌این کشور شما می‌توانید صاحب صد در صد شرکت خویش باشید .

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در‌این کشور برای شما نیاز شروع هر نوع فعالیت اقتصادی خواهد بود این فعالیت دربرگیرنده هرگونه فعالیت اقتصادی مثل بهره برداری یک رستوران , یک فروشگاه , آرایشگاه و یا هرگونه فعالیت است.

بعضی از مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه :

– ثبت شرکت بدون اجبار به داشتن شریک ترک

– اخذ اقامت ترکیه

– مسافرت به ۱۰ ها کشور دنیا فارغ از داشتن ویزا

– هزینه مطلوب زندگی و حفظ شرکت

– عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات مبتنی بر درآمد شرکت

بخش اعظم شرکت هایی که در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران قابل ثبت میباشند در کشور ترکیه هم قابل ثبت میباشند و تفاوت های آن جرئی و اندک هست ولی محبوب ترین و قابل پذیرش ترین انواع شرکت که به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می‌باشد .

شرکت های قابل ثبت در ترکیه :

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه :

در قانون ترکیه این شرکت دست کم با یک نفر و حداثر با ۵۰ نفر قابل ثبت میباشد ومسئولیت شرکاء در مقابل دیون شرکت به میزان سپرده گذاری شده در شرکت میباشد . دست کم سرمایه برای تاسیس این شرکت ۵۰۰۰ لیره ترکیه است .

ثبت شرکت سهامی ( سهامی خاص – عام ) در ترکیه :

همانگونه که میدانید سرمایه در‌این نوع از شرکت به قسمتهای متساوی تقسیم شده‌است و سهام نام گرفته است , تعداد سهم شرکا که دست کم باید ۵ نفر باشند ( متشکل از حقیقی و حقوقی ) ) نامحدود است و میتوانند به هر میزان که مایل میباشند سهام خریداری کنند . همینطور شرکاء در مقابل دیون شرکت به میزان سهمشان مسئولند ونه بیشتر .

ثبت شرکت در ترکیه

شرکت سهامی و تغییرات شرکتها در ترکیه بر دو دسته است :

ثبت شرکت سهامی خاص ( سهامداران پایین ۲۵۰ نفر )

شرکت سهامی عام ( سهامداران بیشتر ۲۵۰ نفر )

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت تغییرات شرکت سهامی عام

شرکت تضامنی در ترکیه

این مجموعه که ذیل اسم خاص بین دو یا چندین نفر قابل ثبت می‌باشد . دراین شرکت در صورت به وجود آمدن بدهی و کافی نبودن سرمایه شرکت هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام دیون شرکت میباشد .

ثبت شرکت مختلط در ترکیه

درین نوع از شرکت یک یا چندین نفر از شرکاء ( غیر از اشخاص حقوقی ) مسئول تمام دیون شرکت هستند و باقی شرکاء فقط به میزان سرمایه اولیه خود مسئول می باشند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه :

– اصل پاسپورت تمامی شرکاء ( با اعتبار بیش از ۱۸۰ روز )

– ۲ قطعه عکس ( رنگی – زمینه روشن )

– اراائه چند اسم منتخب شرکا برای شرکت

– زمینه فعالیت شرکت

– تعیین مدیر شرکت

– حداقل سرمایه ۱۰۰۰۰ لیر ترکیه

– تعیین محل دفتر شرکت در ترکیه

– دادن وکالت به شخص تعیین شده از دفتر راهبردی برای ثبت شرکت

– تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت