ثبت برند حقیقی

مراحل ثبت برند شخص حقیقی – علامت تجاری یک نام تجاری برای کسب‌وکار شماست که شامل عبارات کوتاه و معمولاً یک لوگو است که شرکت شما را از دیگر شرکت ها جدا می کند. اگر شما یک علامت تجاری را برای کسب‌وکار خود ایجاد کرده باشید، باید این علامت را ثبت کنید. هنگامی‌که برای ثبت برند اقدام می کنید، ثبت برند به شما نفوذ بیشتری در میان مشتریان می بخشد.

ثبت برند حقیقی شامل چه مراحلی هست؟

مرحله اول: ابتدا با یک کارشناس حقوقی مشورت کنید. در مورد هزینه ثبت برند و مراحل آن از کارشناس سؤال کنید. برای علامت تجاری خود یک نام، شکل زیبا و یا ترکیبی از هر دو آن ها انتخاب کنید.
مرحله دوم: تحقیق کنید که برند شما مشابه یا عین برند های ثبت‌شده نباشد. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل ثبت برند هست.
مرحله سه: تهیه ی مدارک موردنیاز برای ثبت برند
مرحله چهار: اظهارنامه ثبت علامت تجاری را در سایت مرکز مالکیت معنوی تکمیل کنید. مدارک لازم برای این منظور شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، کارت بازرگانی، نمونه برند خود و مجوز فعالیت هست. درنهایت باید هزینه لازم را در این سایت پرداخت کنید. در ادامه به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اطلاعاتی که در سامانه وارد کردید را تائید کنید تا گواهی امضاء و فرم تائید اطلاعات کاربری خود را دریافت کنید.

مرحله پنج: در این مرحله اگر درخواست ثبت برند شما تائید شود باید طبق پیامی که برای شما می آید هزینه انتشار روزنامه رسمی را پرداخت کنید.
مرحله ششم: طی مدت ۳۰ روز که از تاریخ انتشار روزنامه رسمی می گذرد باید هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی و هزینه حق الثبت را پرداخت کنید.
مرحله هفتم: در مرحله آخر با تهیه ی کپی برابر اصل مدارک ارسالی در سامانه مرکز مالکیت معنوی و همچنین تهیه ی یک نسخه از مرحله اول و دوم انتشار روزنامه رسمی می توان به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند برند خود را دریافت کنید.