مراحل ثبت شرکت در ترکیه-سند ثبت شرکت یک بیانیه کتبی از دولت در کشور شما است که نشان می دهد که این شرکت از لحاظ قانونی وجود دارد. با توجه به قانون شرکت ها مصوب سال ۲۰۰۸، یک شرکت ممکن است ثبت‌ شده یا بدون نام باشد. هنگامی‌ که یک شرکت بدون نام مستعار ثبت شود، شماره ثبت آن به‌ طور خودکار نام شرکت می شود. این سریع‌ ترین راه ثبت یک شرکت است. به دلیل پیشرفت روزافزون ترکیه، این کشور سرمایه گذاران زیادی به سمت خود جذب می کند. یک فرد ثروتمند می تواند با ثبت شرکت در ترکیه منافع زیادی از بازار این کشور به دست آورد. یکی از مزایای انجام این کار این است که می توان از طریق ثبت شرکت در ترکیه با کشور های دیگر هم ارتباط و تجارت داشت.
به دلیل تحریم ها علیه ایران، رشد اقتصادی ترکیه، نزدیکی فرهنگ دو کشور، تجارت دو کشور باهم، نقل‌وانتقال پول از طریق بانک های ترکیه با تمامی دنیا، گشایش LC، اخذ اقامت ترکیه، پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و تجارت آزاد، همگی این ها ازجمله مواردی هستند که سبب تمایل اشخاص برای ثبت شرکت در ترکیه می شود.
از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توان ۵ سال اقامت گرفت و پس از گذشت ۳ سال به شما اقامت دائم داده خواهد شد.

ثبت شرکت در ترکیه و ایران چه تفاوت هایی باهم دارند؟

در ترکیه برخی از شرکت ها ثبت شخصیت حقوقی می باشند و مطابق با قانون تجارت ترکیه نمی باشند. شرکت هایی که از قانون تجارت ترکیه پیروی می کنند با شرکت های ایرانی شباهت دارند. شرکت نسبی فقط در ایران وجود دارد. نود درصد شرکت های ثبت‌ شده در ترکیه با مسئولیت محدود می باشند. این نوع شرکت ها با حداقل یک نفر و حداکثر ۵۰ نفر شریک می توانند ثبت شوند. دومین نمونه شرکت های ثبت‌شده در ترکیه، به‌ صورت شرکت سهامی است. برای تأسیس آن حداقل ۵ شخص حقیقی یا حقوقی نیاز است. ازجمله قوانینی که برای ثبت شرکت در ترکیه به‌ صورت سهامی باید مدنظر قرار بگیرد این است که در جلسات مجمع عمومی حتماً باید نمایندگان وزارت بازرگانی ترکیه حضورداشته باشند.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه شامل چه مراحلی است؟

– بعد از حضور شرکا در ترکیه ۶ روز طول می کشد تا ثبت شرکت در ترکیه انجام شود.
– ارائه اجاره نامه به نام شرکت
– برای ثبت شرکت در ترکیه حداقل به یک نفر شریک نیاز دارید.
– واریز یک‌چهارم سرمایه ی شرکت به بانک.
– حضور مدیرعامل یا صاحبان امضا.
– مدارک لازم برای ثبت.
– باید ۱ کارمند از سال اول و ۵ کارمند ترک از سال دوم استخدام کنید تا مجوز اجازه کار را دریافت کنید.
– هزینه های لازم را پرداخت کنید.

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶