نقل و انتقال سهام شرکت موضوعی است که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم پس با ما همراه باشید :

در واقع در هر شرکتی با هر موضوعی سهام موجود در آن شرکت حکم پیشرانه و رکن اصلی شرکت را دارد که شرکت برای ادامه دادن فعالیت خود به سهام خود تکیه می کند به طوری که یکی از مدارکی که برای ثبت شرکت به آن احتیاج است موضوع تامین سرمایه اولیه و ارائه یک روش که بر طبق آن ۳۵ درصد از سرمایه اولیه واریز شده، می باشد. در یک شرکت در حال فعالیت سهام شرکت در قالب های مختلفی ارائه و عرضه می گردد و همچنین این سهام قابل نقل و انتقال نیز می باشد این نقل و انتقال به روشهای مختلف صورت می پذیرد.

توضیحات لازم در مورد نقل و انتقال سهام شرکت

در حالت کلی موارد مختلفی برای نقل و انتقال سهام شرکت و تغییرات در شرکت به وجود می‌آید که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

• نقل و انتقال سهام شرکت به علت تغییر آدرس و یا نام شرکت

• نقل و انتقال سهام شرکت به علت انحلال شرکت

• نقل و انتقال سهام شرکت به علت افزودن یا کاستن از شمار شرکا و یا مدیران شرکت

• نقل و انتقال سهام شرکت برای تغییر حق امضا شرکت و یا تعیین ترازنامه سود و زیان شرکت

• نقل و انتقال سهام شرکت به دلیل تغییر میزان سهام یکی از شرکا

• نقل و انتقال سهام شرکت به دلیل انتخاب بازرسان جدید و یا تمدید مدت فعالیت این افراد

• و در حالت کلی نقل و انتقال سهام شرکت به دلیل هر موضوعی که اساسنامه اولیه شرکت را به صورت تغییر نمایند.

نقل و انتقال سهام شرکت

فرآیند نقل و انتقال سهام شرکت

نقل و انتقال سهام شرکت به روش ها و اشکال مختلفی می تواند صورت پذیرد که یکی از آنها این مورد بوده که یکی از شرکا و یا تعدادی از شرکا و یا هیئت مدیره دیگر مایل به همکاری با شرکت نبوده و خواهان قطع ارتباط و همکاری با شرکت است و پس از قطع همکاری وی سهام متعلق به او به افراد و یا اعضای دیگر حاضر در شرکت انتقال پیدا میکند. مورد دیگری که پیش می آید این است که یک شریک خواهان جدایی از شرکت بوده و به جای آن فرد دیگری خواهان ورود به شرکت می باشد که در این حالت سهام فرد قبلی به فرد جدید انتقال پیدا می کند. حالت دیگری که در نقل و انتقال سهام شرکت پیش‌ می آید این است که بخواهیم نسبت به منحل شدن شرکت و یا فروش شرکت و یا واگذاری امتیاز آن اقدام کنیم و در این حالت کلیه سهام شرکت به فرد و یا افراد جدید انتقال پیدا می کند.

یک نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که در زمانی که به تاسیس شرکت اقدام می‌کنیم، باید نوع سهام را به صورت دقیق و مکتوب مشخص کنیم چرا که این نوع سهام در زمان فعالیت شرکت و ادامه حیات شرکت بسیار مهم بوده و نقش ویژه ای را دارد. از دیگر مواردی که سهام شرکت در آن دارای اهمیت ویژه ای است، جذب سرمایه و یا سرمایه گذار و همچنین سهامدار در شرکت می باشد.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶