معمولا هر تولید کننده یا صاحب مشاغل برای محصولات خود باید یک نام مشخص کنند که آن را از دیگر محصولات متمایز می کند ثبت برند در بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان طور که می دانید بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده و به عنوان بزرگترین بندر ایران به شمار می رود. یکی از موارد بسیار پرطرفدار ثبت برند در بندرعباس در حوزه گردشگری است برای آشنایی با ثبت مراحل برند در بندر عباس با ما همراه باشید.

مراحل ثبت برند در بندرعباس

در صورتی که شما متقاضی ثبت برند در بندرعباس هستید باید ابتدا به سامانه مراجعه کنید سپس برای ثبت برند مورد نظرتان اقدام کنید. این سامانه برای ثبت علایم تجاری در نظر گرفته شده و افراد قادر هستند بدون مراجعه ی حضوری به سازمان ثبت علایم تجاری برند خود را به ثبت برسانند.

برای اطلاع از پاسخ سازمان مورد نظر می توانید از طریق قسمت پیگیری اظهارنامه و خلاصه ی پرونده نتیجه ی را مشاهده کنید همچنین همهی مکاتباتی که برای اظهارنامه انجام می شود از طریق همین سامانه قابل پیگیری است. می توانید انواع درخواست ها مانند تمدید، انتقال ، رفع نقص، پرداخت حق الثبت و غیره را انجام دهید.

اشخاص حقیقی برای ثبت برند در بندرعباس کارت ملی، کپی شناسنامه و کارت بازرگانی خود را ارائه کنند. (در صورتی که در کارت بازرگانی از حروف لاتین استفاده شده باشد ) کپی مجوز فعالیت را نیز ارائه کند.

اشخاص حقوقی نیز باید مدارکی از قبیل کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، کپی روزنامه ی تاسیس را به همراه آخرین تغییرات شرکت ارائه دهند، لازم به ذکر است که عمر آخرین تغییرات نباید بیش از دو سال باشد. کارت بازرگانی در صورت صدور با حروف لاتین و مجوز فعالیت را که شامل پروانه ی ساخت،جواز کسب، جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،جواز کسب یا کارت بازرگانی و هر گونه گواهی که از طریق نهاد های دولتی، حاکمیتی یا نظارتی ارائه شده باشد را ارائه دهند.

مزایای ثبت برند در بندرعباس

با توجه به اینکه این شهر به مناطق آزاد و مراکز مهم تجاری نزدیک هستند ثبت برند در بندرعباس از جایگاه ویژه ای در تجارت برخوردار است. قبل از اینکه برند خود را ثبت کنید ابتدا نوع فعالیت، لیست خدمات و کالاها، بر طبق مجوز مورد نظر تهیه کنید و سپس در خواست ثبت برند در بندرعباس را در قالب یک اظهارنامه تنظیم کرده و به اداره ی ثبت برند به شکل حضوری یا غیرحضوری ارجاع دهید که در ابتدا مراحل ثبت غیرحضوری را مورد بررسی قرار دادیم. به شکل معمول ثبت برند در بندرعباس حدود ۴ الی ۵ ماه زمان لازم دارد؛ برخی افراد از مشکلاتی که متعاقب این کار مشاهده می شود گلایه دارند برای رفع مشکلات بهتر است به کارشناسان آگاه در این زمینه مراجعه کرده و در زمینه های مختلف از قبیل استعلام هزینه و مدارک همچنین استعلام برند بهره بگیرید.

توجه داشته باشید که هزینه ثبت برند با توجه به حقیقی و حقوقی بودن افراد هزینه ی متفاوتی را به دنبال خواهد داشت. در کنار هزینه های واریزی ثبت یک علامت تجاری با توجه به تعداد خطوط، ابعاد، سیاه و سفید یا رنگی بودن آن هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت.