استعلام برند

بهترین و اصولی ترین کاری که میتوان قبل شروع اقدامات ثبت برند انجام داد این است که برند مدنظر خود را استعلام برند نماییم. با انجام دادن این کار میتوانیم از ثبت و یا عدم ثبت نام مد نظر خود تا حدودی مطمئن شویم و درصورتی که آن برند به ثبت رسیده باشد زمان و هزینه اضافی هدر نمیرود و میتوانیم به سراغ گزینه و اسم های دیگر برویم.

همانطور که قبلا گفته شد , یکی ضوابط ثبت برند درخواستی اینست که شبیه و یا این که کپی برداری از یک برند دیگر نباشد . به همین علت سازمان ثبت علامتها تجاری این قابلیت را برای درخواست کنندگان در نظر گرفته که بتوانند پیش از مبادرت برای ثبت نشانه تجاری خود , استعلام گرفته و در گزینش اسم برند خویش دقیقتر عمل نمایند .همان طور که گفته شد اسم انتخابی نباید هیچگونه شباهتی از جمله شباهت های ظاهری , آوایی و . . . با اسم برند های مو جود داشته باشد .همینطور تعیین اسم های مشهور و اسم شهر ها و مناطق جغرافیایی طبق ضوابط مو جود ممنوع است .اسم منتخب می بایست با موازین شرع و عرف جامعه همخوانی داشته باشد . در حالتی که که هر کدام از موارد مذکور در تعیین نام برند رعایت نشود , درخواست شما رد می شود و بعد از گذشت ۲ماه می‌توانید مجدد برای ثبت نام برند منتخب خویش اقدام نمائید .قابل ذکر است چه بسا در‌صورتی‌که برند شما ثبت شده باشد و بعد از ثبت صاحبان برند های دیگر اعتراضی درباره با مشابهت برند شما با علامت تجاری آنان به فعالیت آورند می‌توانند برند شما‌را باطل نمایند.

برای استعلام برند به صورت دقیق فرم زیر را تکمیل نمایید تا در کمترین زمان ممکن نتیجه توسط کارشناسان ما برایتان ارسال گردد.

[wpdevart_forms id=1]

استعلام برند