مدت زمان و میزان هزینه مورد نیاز ثبت برند جهانی چیست؟ یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی بین المللی ثبت برند جهانی است. این ابزار امروزه در تجارت جهانی حرف اول را می زند. در رابطه با ثبت برند جهانی باید بگوییم که در گذشته زمان زیادی صرف می کرد زیرا اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت آن باید به اجبار برند مورد نظرشان را در کشورهای مختلف به ثبت برسانند. که این امر متضمن زمان زیاد و هزینه های هنگفتی می شد. برای رفع این مشکل کنوانسیون پاریس تصمیم گرفت در طی تشکیل یک اتحادیه که به  تصویب سیستم برند مادرید انجامید، یک سیستم ثبت از موافقتنامه مادرید را با پروتکل مرتبط با آن که متشکل ازآیین نامه های و موافقتنامه های پروتکل است را به تصویب رساند.

مراحل ثبت برند جهانی تحت سیستم مادرید چگونه است

در صورتی که کاربران قصد داشته باشند برای ثبت برند به سیستم مادرید مراجعه کنند برای راهنمایی ابتدا باید به قسمت فرم تقاضانامه و فرم محاسبه ی هزینه ها رفته و نسبت به ثبت آن اقدام کرده برای دستیابی به این هدف می توانند به سامانه ی اینترنتی سازمان جهانی که تحت مالکیت معنوی WIPO است مراجعه کنند و پس از آن درخواست کتبی مبنی برتقاضای ثبت برند جهانی اقدام کنند.

برای این عملکرد لازم است که عنوان درخواست ثبت علایم تجاری باشد برای این کار اسامی کشورهای مورد نظرتان برای ثبت درخواست لازم است. افراد باید برای تکمیل این کار اسناد مرتبط به ثبت برند را که در داخل کشور تکمیل کرده اند ضمیمه درخواست فوق کنند.

افرادای که متقاضی ثبت برند در کشورهای عضو پروتکل موافقت نامه مادرید هستند یا درخواست ثبت برند در کشورهای عضوموافقت نامه ی مادرید هستند یا بخواهند در هر دو مورد برند ثبت کنند می توانند برای انجام این کار یکی از سه فرم MM1، MM2 وmm3 را پر کنید. برای تهیه این فرم ها می توانید به سیستم WIPO مراجعه کنید. در پایان باید فرم محاسبه هزینه ها را تهیه و کامل کنید. لازم به ذکر است بدانید که هزینه های مربوط به ثبت برند جهانی براساس فرانک سوئیس محاسبه می شود. نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که پرداخت هزینه ها و ارسال گواهی پرداخت الزامی است.

محاسبه هزینه های مربوط به ثبت برند جهانی چگونه انجام می شود

برای محاسبه هزینه های مربوط به ثبت برند جهانی براساس مشخصات درج شده در گواهینامه ی ثبت داخلی به مواردی از قبیل تعداد طبقات، سیاه و سفید یا رنگی بودن آرم تجاری توجه کرد. پس از آن با مراجعه به آدرس اینترنتی مرجع مربوط در کشور مورد نظر مراجعه کرده و بعد از انتخاب آن برای درخواست اقدام کنند. همان طور که قبلا اشاره کردیم هزینه ثبت برند برحسب فرانک سوئیس محاسبه شده پس از اینکه موارد بررسی و فرم اظهارنامه ثبت جهانی توسط اداره ی ثبت علایم برند از درخواست کننده تقاضا می شود تا تا هزینه مربوط را به حساب WIPO واریز کند.

برای ثبت برند جهانی باید در ابتدا برند خود را به شکل داخلی ثبت کنید، پس از آن برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید. لازم است که این اقدام به صورت ثبتی و اداری انجام پذیرد. بعد از انجام عملیات فوق می توانید برای ثبت برند جهانی کشورهای مورد نظر را انتخاب کرده و نسبت به آن اقدام کنید.