رد تقاضای ثبت برند

تأثیر تشابه در رد تقاضای ثبت برند-برای پیدا کردن یک ناسازگاری، لازم نیست که علائم کالا یا خدمات دقیقاً یکی باشند؛ در عوض کافی است که علامت‌ها مشابه و یا کالاها و خدمات به هم مرتبط باشند به‌طوری‌که مصرف‌کنندگان به‌ اشتباه تصور کنند که از یک منبع مشابه خرید کرده‌اند. شبیه بودن در صدا، ظاهر یا مفهوم ممکن است برای تشخیص شباهت کافی باشد. فاکتورهای اصلی در رسیدن به این تصمیم، شباهت علامت‌ها و رابطه تجاری بین کالاها و خدمات است که با استفاده از خود علامت قابل‌تشخیص است و در صورت تشخیص آن منجر به رد تقاضای ثبت برند می شود.
یکی از معیار های مهم در انتخاب علامت تجاری بدیع بودن آن است. در حقیقت علامت تجاری نباید تکراری یا مشابه سایر علامت های تجاری ثبت‌شده باشد. نشانه ی این شباهت این است که برخی با اضافه کردن یک‌ شکل، حتی افزایش یا کاهش یک حرف مدعی ساخت برند جدید می شوند که در این‌گونه موارد مسئول ثبت برند اقدام به اخطار ثبت برند می کند.
حتی اگر علامت واقعاً عین علامت قبلی نباشد ولی یک فرد عادی آن را شبیه برند خاصی ببیند بازهم این امر منجر به رد تقاضای ثبت برند می شود.
برند موردنظر نباید تداعی بخش برند شخص یا شرکت دیگر باشد در غیر این صورت منجر به رد تقاضای ثبت برند می شود.

چه عواملی سبب رد تقاضای ثبت برند می شود؟

 

– مخالف بودن با قانون و مقررات منجر به رد تقاضای ثبت برند می شود.

– داشتن شباهت با برند ثبت‌شده به‌گونه‌ای که منجر به‌اشتباه انداختن افراد عادی راجع برند موردنظر شود، این امر سبب رد تقاضای ثبت برند می شود.

– هر برندی که قرار بر ثبت آن است، یک آگهی در روزنامه رسمی توسط اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در این خصوص منتشر می شود.

ازجمله مواردی که در این آگهی ذکر می شود شامل:

– نام و نشانی صاحب برند
– خصوصیات آن
– خصوصیات کالا

وقتی ۳۰ روز از انتشار آگهی روزنامه رسمی گذشت، اگر اعتراضی وارد نشود علامت موردنظر ثبت می شود.

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶