تمدید علامت تجاری باطل شده-علائم تجاری به معنی نشانه هایی است که به نام یک گروه، یک شرکت و سازمان های دیگر ثبت می شود و توسط اعضای آن در فعالیت های تجاری خود مورد استفاده قرارگرفته تا عضویت خود را در سازمان ها نشان دهند. هر علامت تجاری ثبت‌ شده طبق ماده ۱۴ قانون ثبت علامت های تجاری به مدت ده سال مورد حمایت قرار می گیرد. زمانی که این دوره ده‌ ساله به پایان رسید علامت تجاری باطل‌شده و باید نسبت به تمدید علامت تجاری باطل‌ شده اقدام کرد.
شخص دیگری می تواند از علامت تجاری شما استفاده کند در صورتی‌ که در مدت یک سال قبل از انقضای اعتبار علامت نسبت به تمدید آن اقدام نکنید در این صورت علامت شما باطل می شود.
قانون،یک مهلت شش‌ ماهه به صاحب علامت برای تمدید علامت خود می دهد. در این حالت مالک علامت باید با پرداخت جریمه نقدی نسبت به تمدید علامت تجاری باطل‌ شده اقدام کند. این درخواست را می توان از طریق سایت اداره مالکیت صنعتی انجام داد.

تمدید علامت تجاری باطل شده

مدارک لازم جهت تمدید علامت تجاری باطل‌شده:

– از گواهینامه ثبت علامت تجاری خود کپی تهیه کنید.
– نمونه علامت خود.
– نام و نشانی مالک علامت.
– وکالت‌نامه وکیل در صورت نمایندگی قانونی.

هنگامی‌که هزینه موردنظر را بپردازید، گواهینامه تمدید علامت تجاری باطل‌شده در اختیار مالک علامت قرار می گیرد.
درخواست تمدید ثبت علامت بر طبق ماده ۹۱ شامل شماره، تاریخ ثبت اظهار نامه، علامتی که قصد تمدید آن را دارید، طبقات کالاها، اسم و نشانی مالک علامت و یا نماینده قانونی او است.
در هنگام تمدید علامت تجاری باطل‌شده مقلد ثبت باید طبقه‌بندی محصول را بر اساس طبقه‌بندی جدید بین المللی اصلاح کند. این هزینه اصلاح و همچنین هزینه نشر آگهی در روزنامه رسمی بر عهده مالک هست.
همچنین مالک علامت در هنگام درخواست تمدید می تواند از مأمور ثبت بخواهد بدون پرداخت هزینه طبقه علامت خود را کاهش دهد.

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶