متقاضیان ثبت برند در استان خوزستان باید از کجا شروع کنند؟

ثبت برند در استان خوزستان با مراجعه به آدرس اینترنتی iripo.ssaa.ir  که مربوط به مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است آغاز می شود. جالب است بدانید، ثبت برند در استان خوزستان با ثبت برند در سایر استانهای کشور و یا تهران، هیچ تفاوتی ندارد و همه متقاضیان ثبت نشان تجاری باید به سامانه یاد شده مراجعه کنند.

با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از مهم ترین استان های ایران به شمار می رود، ثبت شرکت و به دنبال آن ثبت برند در استان خوزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استان ۴٫۵ میلیون نفری خوزستان ظرفیت بالایی در تولید محصولات زراعی و البته نفت و گاز و پتروشیمی دارد. نزدیکی این استان به کشور های همجوار ایران، خوزستان را در موقعیت ممتازی برای صادرات و واردات کالا قرار داده است. شما می توانید با ثبت شرکت و تولید محصولات با کیفیت صادراتی در استان خوزستان، اقدام به ثبت برند در استان خوزستان نموده و با بازاریابی برنامه ریزی شده از سود سرشاری بهره­مند شوید.

همین حالا می توانید با مشاوران کاربلد موسسه ما تماس حاصل نموده و از شرایط ثبت برند در استان خوزستان مطلع شوید.

استان خوزستان از مهمترین استان های کشور بوده و ثبت برند در استان خوزستان نقش بسزایی در توسعه بازار فروش محصولات شرکتها دارد.

اهمیت برند و مراحل ثبت آن در استان خوزستان:

تمام بنگاه های اقتصادی و شرکت هایی که مایل­اند از طریق بیلبورد های شهری، تبلیغات تلویزیونی، روزنامه ها و نشریات، تبلیغات اینترنتی و اینستاگرام و … خود را به مشتریان معرفی کنند، باید یک برند خوش نام و دلنشین داشته باشند. یک نشان تجاری با این ویژگی ها، نام شما را در ذهن مخاطب ماندگار کرده و به رونق کسب و کار شما سرعت می بخشد.

امروزه در جهان نشان تجاری به قدری اهمیت و ارزش یافته که بزرگترین دارایی شرکت های بزرگ (مثل آدیداس، اپل، نایکی و …) محسوب می شود.

برند معتبر، بزرگترین دارایی شرکت های بزرگ جهانی محسوب می شود.

مراحل ثبت برند در استان خوزستان با مراجعه به آدرس اینترنتی مرکز مالکیت معنوی آغاز می شود. پس از تکمیل فرم اطلاعات مالک (حقیقی یا حقوقی)، باید تصویر (اسکن) مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری نمود. اگر اطلاعات به درستی ثبت شده باشد و مدارک بارگذاری شده تکمیل باشند، باید هزینه خدمات الکترونیکی ثبت برند پرداخت شود. با توجه به نوع شرکت و علامت تجاری که قصد ثبت آن را دارید، مراحل ثبت برند و هزینه این عملیات کمی متفاوت خواهد بود. در مرحله آخر یک کد پیگیری دریافت خواهید نمود. البته لازم است نسخه ای پرینت شده از  از فرم ها را به انضمام مدارک درخواستی به آدرس مرکز مالکیت معنوی پست کنید. پس از بررسی های نهایی و در صورت تایید کارشناسان مرکز، با پرداخت حق الثبت نهایی، برند شما ثبت و یک گواهی با اعتبار ده ساله به شما اعطا می گردد.

نکات مهم در انتخاب نام تجاری چیست؟

برای ثبت برند باید نکاتی را مد نظر قرار داد. اول آن که نشان تجاری انتخابی، مشابه سایر برند های دیگر نباشد و رنگ، طرح، کلمات و فرم و …. مبتکرانه و جدید باشد. البته برای رفع مشکلات احتمالی، پس از ثبت برند، نشان تجاری در روزنامه رسمی آگهی می شود تا به اطلاع عموم رسیده و کسی نسبت به آن ادعای مالکیت ننماید. از دیگر شروط ثبت برند این است که نباید اطلاعات غلط و گمراه کننده به مخاطب داده و او را دچار ضرر و زیان کند. این بند به طور ویژه درباره محصولات بهداشتی و خوراکی اهمیت دارد.

برای طراحی برند باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟

۱-مدارک هویتی اشخاص یا نمایندگان ایشان. شامل: کارت ملی، شناسنامه، روزنامه رسمی حاوی اگهی تاسیس و تغییرات و … .

۲-مجوز­هایی که با توجه به محصولات و حوزه فعالیت شرکت باید اخذ شود. مجوز فعالیت، مجوز بهداشتی، بهره­برداری، ساخت قطعات صنعتی و … .

۳-نمونه طراحی شده نشان تجاری در قالب عکس (با مشخصاتی که سیستم هنگام بارگذاری از شما درخواست می نماید).

۴-اگر برند شما لاتین، عربی یا به طور غیر فارسی باشد باید کارت بازرگانی هم ارائه دهید.

۵-قبوض کارمزد و هزینه های ثبت که در هر یک از مراحل ثبت برند، باید پرداخت گردد.

در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت برند در استان خوزستان سوالی دارید، می توانید با مرکز تماس موسسه تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمایید.