ثبت برند در اصفهان

ثبت برند در اصفهان رشد اقتصادی یک کشور تنها با پیشرفت و توسعه شرکت ها و یا با ثبت علامت تجاری و ثبت برند تنها در پایتخت آن کشور به دست نخواهد آمد. هنگامی می توان به کشوری به عنوان یک کشور توسعه یافته و قدرتمند در سطح بین المللی توجه کرد که بتواند از همه پتانسیل های موجود خود در همه جای کشور خود استفاده نماید، در ایران شهرستان ها و شهرهای زیادی وجود دارند که از بین آن ها میتوان به اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کشور در حوزه های تولیدی، خدماتی و گردشگری محسوب می شود و همچنین با وجود فرصت های زیاد شغلی در این استان پر استعداد رقابت زیادی در بین صنایع مختلف تولیدی و خدماتی این استان وجود دارد اشاره کرد.

علامت تجاری یا برند هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی قابل ثبت میباشند:
برند حقیقی به این معنا میباشد که علامت تجاری به اسم یک شخص حقیقی ثبت خواهد شد که مستقل از شرکت، سازمان و یا موسسه حقوقی به امر تجارت خواهد پرداخت.
برندهای حقوقی را موسسات و شرکت هایی که به لحاظ قانونی دارای اعتبار و شخصیت میباشند به ثبت میرسانند.
لازم به ذکر است مدارکی که برای ثبت علامات تجاری حقیقی یا حقوقی مورد نیاز میباشد متفاوت میباشند.

مدارک علامت تجاری حقیقی:

– یک نمونه از علامت تجاری در خواست شده در ابعاد ۱۰*۱۰
– کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
– کپی از هرگونه مجوز فعالیت
– کپی کارت بازرگانی شخص در صورتی که در علامت تجاری از حروف لاتین استفاده شده باشد.
– زیر اقلام بر طبق جواز فعالیت.

مدارک علامت تجاری حقوقی:

– کپی از مجوز های شرکت، شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس
– کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
– یک نمونه از علامت تجاری درخواست شده در ابعاد ۱۰*۱۰
– مهر شرکت
– کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت در صورتیکه علامت تجاری ریشه غیر فارسی داشته باشد.
– کپی از آگهی تاسیس، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام، آدرس، تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه مشخص کردن تغییرات.
– زیر اقلام بر طبق جواز فعالیت.

مراحل ثبت برند در اصفهان:

ثبت علامت تجاری و ثبت برند در اصفهان به صورت حضوری صورت نمیگیرد و باید بعد از انتخاب شکل و نام علامت تجاری خود به تهران و اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید، البته اگر کسی بخواهد در اصفهان و دیگر شهر ها به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت برند خود بکند میتواند وارد سامانه اداره مالکیت معنوی شود و پس از ثبت نام در سایت، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به صورت اسکن شده مراحل ثبت برند را انجام دهد. البته هر گاه به هر دلیل مدارک و تقاضای شما دارای نقص باشد گواهی رفع نقص از طرف اداره صادر خواهد شد که شما باید مراحل رفع نقص را انجام دهید، در غیر این صورت میتوانید مراحل توافق نامه را طی کنید و آگهی خود را در روزنامه های سراسر کشور منتشر کنید همچنین اگر کلیه اطلاعات وارد شده در سامانه صحیح باشد بعد از گذشت دو الی سه ماه آگهی تقاضای ثبت برند در اصفهان به صدور میرسد. یکی از بهترین راه ها برای سبقت گرفتن از رقبایی که در سطح استان اصفهان در سطح بین المللی تجارت خود را تثبیت کره اند استفاده از علامت های تجاری قوی و اثر بخش میباشد.
علامت تجاری همچنین بعد از ثبت در اصفهان و طبق نظر مالک آن و طی مراحل اداری اش، میتواند در اداره ثبت جهانی برند WIPO به ثبت برسد.