برای ثبت جهانی برند خود می توانید از دو موافقت‌ نامه Trips و مادرید استفاده کنید. ۱۵۰ کشور جهان عضو موافقت‌نامه Trips می باشند. با استفاده از این موافقت‌ نامه بدون واسطه برند شما در سوئیس به ثبت جهانی می رسد اما کشور ایران عضو این موافقت‌نامه نیست؛ اما در موافقت‌نامه مادرید شرط اول برای ثبت جهانی برند، ثبت برند در کشور مبدأ است. سیستم مادرید یک راه حل مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه برای ثبت و مدیریت علائم تجاری در سراسر جهان است. سیستم مادرید شما را در طول چرخه عمر علامت تجاری از استعمال تا بازسازی پشتیبانی می کند. سیستم مادرید برای ثبت بین المللی برندها تحت عنوان توافق نامه مادرید که در سال ۱۸۹۱ به تصویب رسید و پروتکل مربوط به آن توافقنامه که در سال ۱۹۸۹ به تصویب رسید، تحت نظارت قرار می گیرد. این سیستم این امکان را برای محافظت از یک علامت در تعداد زیادی از کشورها به‌وسیله‌ی ثبت بین المللی فراهم می آورد. در زیر روش ثبت برند مادرید را به‌ اختصار توضیح می دهیم.

مراحل ثبت برند مادرید

ابتدا فرد متقاضی باید یک اظهار نامه به اداره مالکیت صنعتی تقدیم کند و از ۸۵ کشور عضو سیستم مادرید کشور یا کشور های موردنظر خود را انتخاب کند. در مرحله بعدی ثبت برند مادرید، فرد متقاضی باید در کشور هایی که تمایل به ثبت برند در آنجا را دارد فعالیت خود را آغاز کرده تا موردحمایت آن کشور ها قرار گیرد.
– برای دریافت فرم تقاضانامه و فرم هزینه ها به سامانه جهانی مالکیت معنوی وایپو مراجعه کرده و فرم های موردنظر را دریافت کنید.
– یک درخواست کتبی برای ثبت برند مادرید آماده کنید. در قسمت عنوان عبارت “اداره ثبت علائم تجاری” را وارد کنید. کشور های موردنظر خود را در درخواست وارد کنید و همچنین در ارتباط با ثبت برند در داخل کشور اسناد مربوطه را ضمیمه کنید.
– هزینه های مربوطه را پرداخت و گواهی پرداخت را نیز ارسال کنید.

ثبت برند مادرید

برای ثبت برند مادرید به مدارک زیر نیاز دارید:

۱- درخواست کتبی
۲- اسناد و مدارک که نشان دهنده ثبت برند در کشور مبدأ باشد.
۳- کپی برابر اصل مدارک هویتی متقاضی حقیقی، صاحبان حق امضا یا مدیران شرکت
۴- روزنامه آگهی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت
۵- کشور های موردنظر را انتخاب کرده و فرم لاتین را پرکنید.
۶- فرم هزینه ها را پرکرده و آن را مهر و امضا کنید.
۷- گواهی مربوط به پرداخت هزینه های ثبت برند مادرید

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶