میوه را می توان از پر مصرف ترین اقلام خوراکی در تمام جهان و البته ایران دانست. این کالا همواره خواهان بسیار زیادی داشته و به همین سبب است که بسیاری از مردم هر روزه میزانی از آن را خریداری می نمایند . میوه می تواند بصورت تازه و یا بصورت خشک شده مصرف شود . در هر حال شیوه مصرف به هر صورت باشد شما با یک بازار پر تقاضا و البته پر رقابت مواجه هستید . ثبت برند میوه جات یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تا از این میزان تقاضا نهایت استفاده را ببرید . از طرفی دیگر  این کار مانع از سوء استفاده رقبا می شود و مشتریان وفاداری را برای شما ایجاد می کند .

در واقع بسیاری از باغدار ها و یا افراد به نام در این کسب و کار از برند ویژه خود برخوردار هستند . مازاد بر این کارگاه های  میوه خشک کن هم عموماً برند های مخصوص به خود را دارند که این امر سبب می شود تا سهم بیشتری را از این بازار کسب نمایند . ثبت برند میوه جات می تواند فرآیند صادرات و فروش را برای شما ساده تر نماید و این امکان را به شما می دهد تا از بازار های جهانی نهایت استفاده را ببرید . اگر شما هم جزو افرادی می باشید که به دنبال ثبت برند میوه جات تازه و خشک هستید باید تا انتهای این متن ما را همراهی کنید چرا که تمام مطالب لازم در این زمینه را برای شما عزیزان ارائه داده ایم .

مزایای ثبت برند میوه جات

بدیهی است که هر گونه ثبت قانونی مزایای مختلفی را برای شما به دنبال خواهد داشت که می توانید از آن ها بهره مند شوید . این موضوع در رابطه با ثبت برند میوه جات هم صادق است . اولین مزیتی که این کار برای شما ایجاد می کند ایجاد تصویری ماندگار  در ذهن خریداران و ایجاد مشتری وفادار می باشد . این موضوع سبب می شود تا ارزش افزوده کالای شما بیشتر شود و مازاد بر این، میزان فروش شما هم چندین برابر رشد داشته باشد . در کنار این موارد با ثبت برند می توانید از سوء استفاده رقبایتان جلوگیری نمایید . این موضوع در حالی است که بدون ثبت برند شما عملاً هیچ دفاع قانونی در برابر آن ها نخواهید داشت .

نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد الزام ثبت برند برای محصولات خوراکی است که در بسته بندی قرار می گیرند . به عبارت ساده تر اگر شما در حیطه میوه های خشک فعالیت دارید و یا بطور کلی میوه های خود را درون لفاف و یا بسته های مشابه قرار می دهید ، می بایست نسبت به ثبت برند آن اقدام نمایید . عدم انجام این کار می تواند منجر به برخورد های قانونی شود که تا حد زیادی به ضرر صاحبان کسب و کار ها می باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند میوه جات

مادامی که بخواهید برند میوه جات خود را ثبت کنید، می بایست ابتدا مجموعه ای از مدارک را آماده نمایید تا در طول پروسه ثبت برند دچار مشکل نشوید .این مدارک به شرح زیر است:

برای اشخاص حقیقی

  • مدارک هویتی
  • تصویر برند و یا لوگو
  • لیست کالا و خدمات
  • نشانی های فیزیکی و الکترونیکی همراه با شماره تماس
  • مجوزات مربوطه مبنی بر فعالیت شخص در حوزه یاد شده

    مدارک لازم برای ثبت برند میوه جات

    مدارک لازم برای ثبت برند میوه جات

چنانچه شخص مورد نظر حقوقی باشد می بایست مدارک زیر ارائه شود:

  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات آن
  • مجوزات فعالیت در حیطه مربوطه
  • تصویر لوگو
  • مدارک هویتی مدیر عامل

مهم : مادامی که شخص قصد صادرات را داشته باشد و یا برند وی دارای ریشه عربی و یا حروف لاتین باشد، می بایست کارت بازرگانی را هم ارائه دهد .

فرآیند ثبت برند میوه جات

هنگامی که مدارک یاد شده را بصورت کامل آماده نمودید، می بایست آن ها را در طول یک پروسه دقیق به ادارات مربوطه ارائه دهید . این پروسه به شرح زیر است:

  1. اولین قدم ثبت نام در سایت مالیک معنوی و ایجاد حساب کاربری در آن است .
  2. دومین مرحله تنظیم اظهارنامه و بارگذاری آن به همراه مدارک درخواستی
  3. مادامی که کارشناس لوگو و مدارک شما را رد کند باید در یک فرصت ۳۰ روزه نواقص آن را بر طرف نمایید .
  4. اگر مدارک و برند شما تایید شد می بایست هزینه ثبت آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی را بپردازید .
  5. مادامی که هیچ اعتراضی به برند و یا لوگوی شما صورت نگیرد فرآیند ثبت نهایی می شود و تشکیل پرونده صورت می گیرد .
  6. در این مرحله پس از اتمام فرآیند اداری شما می بایست حق الثبت را بپردازید .
  7. پس از اتمام مراحل فوق شما سند مالیکت برند و مدارک هویتی مربوط به آن را دریافت می کنید .

می بایست در طول این فرآیند چند نکته مهم را در نظر داشته باشید . اول اینکه اگر متقاضی یک شخص خارجی باشد، می بایست معادل هزینه های ارزی را پرداخت نماید . مطلب دوم اینکه تمام فرآیند ثبت در اداره مالیکت معنوی در تهران انجام می شود و گاهاً به دلیل مشکلات ویژه و یا خاص بودن حیطه کاری ممکن است فرآیند ثبت برند میوه جات اندکی به طول بینجامد . این مورد در کنار پیچیدگی این فرآیند از مهم ترین دلایلی است که افراد را وادار می کند تا در طول پروسه از یک مشاور حرفه ای و با تجربه استفاده نمایند . کارشناسان ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند راهنمای شما در طول  پروسه ثبت برند میوه جات باشند .