ثبت برند در مازندران چگونه انجام می شود؟ همان طور که می دانید برند در همه ی دنیا به یک علامت و نماد گرافیکی اطلاق می شود که این نماد قابل رویت بوده و قادر است خدمات و کالاهای اشخاص حقیقی و حقوقی را از هم تفکیک می کند. این علامت می تواند شامل عدد، حروف و ترکیبی است این علامت می تواند طرحی سه بعدی با رنگ های مختلف مشخص می شود. مازندران به علت موقعیت مناسب از لحاظ جغرافیایی، گردشگری و کشاورزی برای ثبت برند خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در مازندران

افراد می توانند در دو دسته حقیقی و حقوقی نسبت به ثبت برند در مازندران اقدام کنند. اشخاص حقیقی باید کپی مجوز کسب یا مجوزی که مرتبط با خدمات است را ارائه کنند.

کپی کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی

کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند لاتین باشد.

نمونه برند، علامت تجاری و لوگو را در کادر ۱۰ در ۱۰ باید ارائه کنید.

در صورتی که افراد حقوقی برای ثبت برند در مازندران اقدام می کنند کپی مدارک شرکت که شامل آگهی ثبت تاسیس شرکت که هر نوع تغییرات، آدرس،تغییر مدیر عامل شرکت است همچنین باید روزنامه ثبت شرکت و تغییرات آن را نیز ارائه کنند.

کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل ثبت شرکت و مهر شرکت

کپی کارت بازرگانی که می تواند به نام مدیرعامل یا شرکت باشد.

کپی مجوزهای شرکت که شامل جواز تاسیس، پروانه بهره برداری در صورتی که شرکت مجوزی به نام خود نداشته باشد می توان از مجوز رئیس هیات مدیره یا مدیر عامل که به شکل شخصی است استفاده کرد این مدرک قابل قبول می باشد.

مراحل ثبت برند در مازندران چگونه است

ثبت برند در مازندران

برای پیشبرد کارها می توانید از کارشناسان و افراد متخصص که در این حرفه  تخصص دارند مراجعه کنید. ابتدا باید اظهارنامه را ثبت و تنظیم کرده و به شکل تخصصی با توجه به برند فرد متقاضی براساس برند و طبقه بندی کالا تشخیص داده شده و آن را در سامانه ثبت تجاری ثبت کند و بعد از گذشت مدت زمانی معین کارشناسان اداره ثبت برند مازندران اقدام به رد یا تایید آن خواهند کرد. در صورتی که بخواهید روند کار شما تسریع شود قبل از اقدام نسبت به رفع نقایص در پرونده ی خود و کمبودهای آن اقدامات لازم را انجام دهند. پس از انتشار آگهی درخواست کننده افراد باید نسبت به ثبت علامت اقدام  در روزنامه های رسمی اقدام کرده و با منتشر کردن روزنامه ی رسمی مراحل تشکیل پرونده ثبت برند در مازندران را به سرانجام برساند. در انتها آگهی انحصاری استفاده ی ده ساله از برند به نام فرد صاحب برند صادر می شود.

فراموش نکنید که نام تجاری یا برند با محصول مورد نظرتان تناسب داشته باشد زیرا افرادی که به ثبت برند می پردازند مطمئن هستند. برای ثبت برند در مازندران باید مستقیما به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید. در صورتی که بدون آگاهی و تخصص نسبت به این کار اقدام کنید امکان دارد در صورت عدم آگاهی ممکن است فرد مجبور شود در چند نوبت برند خود را تغییر دهد که این امر باعث صرف زمان و هزینه ی اضافی خواهد شد.