چگونه علامت تجاری یا برند لاتین در ایران ثبت میشود ؟

ثبت برند و علائم تجاری به لاتین : در  ایران و در زبان فارسی کلمه  برند یا مارک معمولاً برای معرفی محصول یا خدمتی به‌ کار می‌رود که از اعتبار بالایی در سطح اجتماع برخوردار باشد به عبارت دیگر برند یا همان علائم تجاری دارای هویت اجتماعی است و برندهای ارزشمند آنهایی هستند که افراد نسبت به کالا اعتماد را دارند. ثبت برند، ثبت آرم ، ثبت لوگو، ثبت علامت همگی بصورت لاتین تداعی کننده علامت‌تجاری محصول و خدمات یک شخص میباشد که در آن حروف انگلیسی یا حروفی به غیر از فارسی گذاشته شده است. این حروف میتواند در عنوان برند تجاری قرار بگیرد و یا میتواند به نوعی در لوگو نشان داده شود . در هر دو حالت برند لاتین محسوب میشود. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار ترجیح می دهند برای جذب مصرف کنندگان در بازارهای خارجی برند لاتین انتخاب و ثبت نمایند.
خیلی از افراد علاوه بر فعالیت در عرصه‌ی داخلی در عرصه‌ی بین‌الملل نیز به فعالیت می‌پردازند که برای پیدا کردن جایگاه ویژه در این عرصه تمایل دارند در برند خود از حروف لاتین استفاده کنند. تا بتوانند در بازارهای بین المللی خود را مطرح کنند.

ثبت برند به لاتین:

اگر معنی برندتان فارسی نیست و کاملا معنی آن در ریشه لاتین دارد؛ اگر کلمه فارسی را به لاتین نوشته شود و یا حتی اگر یک حرف آن به لاتین باشد مستلزم ثبت برند لاتین است.
توجه داشته باشید که برای ثبت برند به لاتین باید قبلا کارت بازرگانی خود را دریافت کرده باشید. در غیر این صورت یا باید کارت بازرگانی خود را دریافت نمایید یا برند خود را به فارسی ثبت کیند.
تفاوت اساسی که بین ثبت برند به فارسی و لایتن این است که علاوه بر استعلام برند درایران باید در سطح بین المللی هم استعلام گرفته شود تا برند مشابه وجود نداشته باشد برای ثبت برند های فارسی الزامی به بررسی سایر برند ها در کشور های دیگر نیست ولی چنانچه متقاضی ثبت برند لاتین باشید درخواست شما با قوانین و شرایط بین المللی برند هم بررسی خواهد شد و همچنین باید برند لاتین با استاندارد ها الحاقیه های توافق شده استاندارد مادرید پروتکل الحاقی آن نیز همخوانی داشته باشد. به همین دلیل استعلام برند لاتین به زمان بیشتری نیاز دارد.
نکته ۱:قابل توجه اینکه ثبت برند لاتین با ثبت برند بین المللی یا ثبت جهانی برند متفاوت است.
نکته ۲: ثبت برند به لاتین هیچ تاثیری در عوارض و مالیات ندارد.

مدارک لازم جهت ثبت برند به لاتین برای شخص حقوقی:

۱-ارائه کپی برابر اصل پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا جواز کسب
۲-کپی از آگهی شرکت
۳-روزنامه رسمی شرکت
۴-آخرین روزنامه تغییرات شرکت
۵- کپی برابر اصل مدارک شناسایی مردیر عامل و  صاحبان حق امضاء شرکت
۶- کپی جواز تاسیس، جواز کسب ، پروانه بهره برداری
۷-نمونه برند لاتین بصورت رنگی در ابعاد ۱۰*۱۰
۸-کپی کارت بازرگانی
۹-اضهار نامه ثبت برند به لایتن

مدارک لازم جهت ثبت برند به لاتین برای اشخاص حقیقی:

۱-کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه
۲-کپی از کارت بازرگانی
۳- نمونه برند لاتین بصورت رنگی در ابعاد۱۰*۱۰
۴-رائه کپی برابر اصل پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا جواز کسب
۵- اظهارنامه ثبت برند به لایتن

 

 

 

 

*نکته قابل توجه این است که ثبت برندبه لاتین با ثبت برند فارسی و کمی پیچیده است. اظهارنامه آن نسبت به برند فارسی متفاوت است. به همین دلیل۰تا ۱۰۰ این کار را موسسه کاردان به راحتی برایتان انجام خواهد داد. با ما در تماس باشید.