بجنورد را می توان یکی از مهم ترین و البته مطرح ترین شهر ها در شمال شرقی کشور به حساب آورد . این شهر در واقع مرکز استان خراسان شمالی است و از جهات بسیار زیادی حائز اهمیت است . این استان دارای تعداد زیادی از معادن و صنایع مختلف است که آن را برای سرمایه گذاران ارزشمند کرده است. تعدد معادن و نیروی کار موجود در این شهر، موجب شده تا ثبت شرکت در بجنورد برای بسیاری از سرمایه گذاران حائز اهمیت باشد .

این شهر مازاد بر این دارای موقعیت بسیار مناسبی برای بهره برداری است و از طرفی دیگر به همسایگان شمالی ایران بسیار نزدیک است و از این جهت از لحاظ صادراتی هم می تواند یک منطقه بسیار مناسب باشد . البته قبل از اینکه بخواهید در این شهر اقدام به ثبت شرکت نمایید باید ابتدا نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس اقدام به ثبت آن نمایید . در این شهر می توان انواع شرکت های رایج را ثبت نمود . از جمله این شرکت ها می توان به شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص ، شرکت سهامی خاص مختلط و غیر مختلط ، شرکت با مسئولیت محدود و… اشاره نمود .

هر کدام از این شرکت ها مزایا و معایب ویژه خودشان را دارند اما در این بین شرکت های سهامی خاص بیشترین میزان محبوبیت را دارند . این دسته از شرکت ها قوانین بیشتری برای مدیریت داشته و شیوه اداره نمودن آن ها نیز شفاف تر است . از طرفی حجم قانون های مربوط به این دسته از شرکت ها کمک می کند تا فرآیند شراکت در آن ها بسیار ساده تر و مطمئن تر باشد . اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ثبت شرکت در بجنورد را دارید می توانید تا انتهای این متن ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم مدارک و مراحل لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم .

شرکت سهامی خاص و مراحل و مدارک لازم برای ثبت آن

همانگونه که اشاره کردیم شرکت های سهامی خاص را می توان از محبوب ترین مدل های ثبت شرکت در بجنورد  و البته ایران دانست و به همین جهت است که بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در بجنورد آن را انتخاب می کنند . برای ثبت این دسته از شرکت ها حداقل ۳ سهامدار مورد نیاز است و از طرفی دیگر مسئولیت هر سهامدار متناسب با درصد سهام آن می باشد و به همین جهت نحوه شراکت در آن ها بسیار ساده تر است .

شرکت سهامی خاص و مراحل و مدارک لازم برای ثبت آن

شرکت سهامی خاص و مراحل و مدارک لازم برای ثبت آن

مراحل ثبت شرکت در بجنورد

برای اینکه بتوانید یک شرکت سهامی خاص را در بجنورد به ثبت برسانید باید مراحل ویژه ای را طی نمایید . این مراحل عموماً برای انواع شرکت ها ثابت است و بیشتر تفاوت ها مربوط به مدارک آن های می باشد . در هر حال شما به عنوان اولین قدم می بایست به سایت اداره ثبت شرکت ها بروید . شما باید در این سایت ابتدا نوع شرکت خود و مشخصات آن را وارد نمایید و سپس ۵ نام پیشنهادی برای آن قرار دهید . این نام ها می بایست قبلاً ثبت نشده باشد و از طرفی خلاف موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران هم نباشند .

کارشناس اداره ثبت شرکت ها پس از بررسی فاکتور های یاد شده یک نام را به ترتیب اولویت انتخاب می کند . فرآیند تایید نام می تواند تا ۴۸ ساعت به طول بینجامد . پس از تایید نام ، پیامی مبنی بر تایید برای شما ارسال می شود . شما می توانید پس از تایید وارد مرحله بعدی شود . در این مرحله باید موضوع شرکت و مشخصات آن را وارد نمایید . این مشخصات شامل آدرس ، نام اعضا ، مشخصات هویتی آن ها ، میزان سرمایه شرکت ، اساسنامه آن و…. می شود . در هر مرحله مدارک درخواستی به شما ابلاغ می شود . از طرفی ما در ادامه این متن تمام مدارک لازم را هم خدمت شما عزیزان ارائه داده ایم تا فرآیند انتخاب و خرید برای شما ساده تر شود .

پس از اینکه اطلاعات لازمه را وارد نمودید وارد فرم پرداخت می شوید . پس از پرداخت مبلغ مربوطه، یک کد رهگیری را دریافت می کنید که برای مابقی مراحل مورد استفاده قرار می گیرد .  کارشناس اداره، مدارک شما را بررسی می کند و مادامی که نقصی نداشته باشد وارد مرحله انتشار آگهی  می شوید. در این مرحله می بایست با مدارک هویتی سهامداران به اداره ثبت شرکت ها بروید و مدارک لازمه را دریافت نمایید . البته قبل از این موضوع شما باید مدارک ارسال شده را برابر با اصل نموده و آن ها را با پست سفارشی به اداره ثبت شرکت ها بفرستید و کد رهگیری آن را هم در سایت وارد نمایید . مادامی که آگهی شما در روزنامه ثبت شود و تا ۳۰ روز هیچ اطلاعی ارائه نشود ، شما می توانید سند اعتبار ۱۰ ساله شرکت تان را دریافت نمایید و رسماً فعالیتتان را شروع نمایید .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در بجنورد

همانگونه که قبلاً هم اشاره نمودیم مدارک لازم برای ثبت شرکت در بجنورد متناسب با نوع شرکت متفاوت است اما بطور عمومی برای ثبت شرکت سهامی خاص می بایست مدارک زیر را ارائه داد :

مدارک لازم برای ثبت شرکت در بجنورد

مدارک لازم برای ثبت شرکت در بجنورد

  • اساسنامه شرکت
  • مدارک هویتی سهامداران و اعضای هیئت مدیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • شرکت نامه و تقاضانامه
  • متن صورت جلسه مجمع عمومی و جلسه هیئت مدیره
  • مجوزات مربوطه ( در صورت نیاز )

لازم به ذکر است که این مدارک بسته به نوع شرکت و البته زمینه فعالیت شما می تواند متفاوت باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، با مشاوران ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام در تماس باشید .