مشهد را می توان یکی از بزرگترین و البته مطرح ترین کلان شهر های ایران دانست که از جهات بسیار زیادی مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است . حجم زیاد توریست ، وجود صنایع مختلف ، پیشینه تاریخی ، همجواری با کشور های ترکمنستان و افغانستان و صد البته اهمیت سیاسی و اجتماعی این شهر موجب شده تا مشهد یکی از مهم ترین کلان شهر های ایران باشد . مجموع این موارد اهمیت ثبت شرکت در مشهد را برای ساکنین آن و البته سرمایه گذاران بیش از پیش افزایش داده است.

بطور کلی ثبت شرکت در مشهد مانند سایر نقاط ایران است و از یک مجموعه قوانین ثابت پیروی می کند که اجازه می دهد تا شرکت امتیازات قانونی خود را داشته باشد . برای ثبت شرکت در مشهد باید ابتدا نوع شرکت قابل ثبت خود را تعیین نمایید . بطور کلی می توان شرکت ها را در چند نوع مختلف در شهر مشهد به ثبت رساند . ما در ادامه به انواع شرکت قابل ثبت و فرآیند و مدارک لازم برای آن ها می پردازیم تا پروسه ثبت شرکت در مشهد برای شما شفاف تر شود . شما عزیزان مادامی که در این رابطه سوالی داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام مشورت نمایید .

انواع شرکت قابل ثبت

شرکت های قابل ثبت در شهر مشهد مانند سایر نقاط ایران است و می توان انواع شرکت های قانونی را هم در آنجا به ثبت رساند. این شرکت ها می توانند برای اهداف مختلفی نظیر فعالیت های صنعتی ، تجاری، گردشگری، خدمات و… مورد استفاده قرار بگیرند . بطور کلی این شرکت ها شامل موارد زیر می شود :

  • شرکت سهامی خاص و عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت نسبی
انواع شرکت قابل ثبت

انواع شرکت قابل ثبت

این دسته از شرکت ها را می توان جزو محبوب ترین شرکت های موجود در ایران دانست . این شرکت ها به واسطه مزیت های قانونی که دارند برای امور مختلفی مناسب هستند و به همین جهت هر کدام از آن ها به نحوی در بین متقاضیان محبوب می باشند . اگر شما هم به دنبال ثبت شرکت در مشهد هستید بهتر است ابتدا موضوع کسب و کار خود را مشخص نمایید و مفاد هر کدام از شرکت ها را به دقت مطالعه کنید و مطابق با نیاز خود اقدام به ثبت شرکت نمایید . مادامی که در رابطه با هر یکی از این شرکت ها و مزایا و محدودیت های قانونی آن ها سوال داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و یا در وبلاگ ما به اطلاعات بیشتری دست یابید .

فرآیند ثبت شرکت در مشهد

فرآیند ثبت شرکت در مشهد را می توان به صورت حضوری و غیر حضوری انجام داد . در رویه حضوری می توان به اداره ثبت شرکت ها در مشهد به نشانی: مشهد،  بلوار خیام، روبروی شرکت گاز، اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری مراجعه نمایید و درخواست خورد را بصورت کتبی و حضوری ارائه دهید . لازم به ذکر است که این روش اکنون بطور کامل منسوخ شده است و عموم متقاضیان شیوه های غیر حضوری را انتخاب می نمایند . در این شیوه شما می توانید به سایت این اداره مراجعه نماید و درخواست خود را در وبسایت ثبت نمایید و از همان طریق هم سایر فرآیند ها را پیگیری نمایید .

در این مرحله شما باید درخواست خود را در این وبسایت ثبت نمایید و سپس حداقل ۵ نام پیشنهادی را برای شرکت خود ارائه دهید. در کنار این موارد شما باید موضوع و ساختار شرکت خود را تعیین نمایید و آدرس و شماره تلفن را هم درج نماید . پس از این موارد نوبت به ارائه مشخصات هویتی می رسد . شما می بایست اساسنامه ، شرکت نامه و اظهارنامه خود را در دو نسخه و بصورت اسکن شده آپلود نمایید. لازم به ذکر است که شما باید میزان سرمایه شرکت و میزان سهم هر یک از متقاضیان و مدارک هویتی آن ها را هم درج نمایید .

فرآیند ثبت شرکت در مشهد

فرآیند ثبت شرکت در مشهد

مادامی که این اطلاعات را بصورت کامل وارد نمایید، درخواست شما در نوبت قرار می گیرد و توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود . مادامی که مدارک شما مشکلی داشته باشد، ارجاع داده می شود تا نقص های آن بر طرف شود . اما اگر پرونده ها بدون مشکل باشند، می بایست متقاضی و اعضا تمام مدارک را امضا نمایند و به آدرس ارائه شده در سایت ارسال نمایید. بعد از این امور، پیش نویس آگهی ثبت شرکت شما در روزنامه رسمی آماده می شود. شما می بایست به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید تا مدارک لازمه را دریافت نمایید . در این مرحله پس از پرداخت هزینه ثبت ، متن آگهی انتشار در روزنامه را دریافت می کنید و پس از انتشار آن در روزنامه، فرآیند ثبت شرکت شما به پایان می رسد .

این رویه را می توان رویه رایج برای ثبت شرکت در مشهد و سایر نقاط کشور دانست . البته باید اشاره کنیم که فاکتور های زیادی از جمله نوع شرکت و نوع فعالیت در پیشبرد این پروسه موثر هستند و گاها برخی از این فاکتور ها موجب می شود تا مدارک بیشتری را ارائه دهید و یا مراحل دیگری را طی نمایید . این تغییرات گاهاً موجب سردرگم شدن شخص متقاضی می شود . مشاوران ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند در طول این پروسه شما را همراهی نمایند و با تجربیات بی نظیرشان، فرآیند ثبت شرکت در مشهد را برای شما کوتاه تر نمایند .