مراحل و شرایط ثبت طرح صنعتی در استان اصفهان

استان اصفهان از صنعتی ترین استان های ایران میباشد خصوصا در حوزه صنایع دستی و هنری. همین موضوع پدید آورنده صنایع و متقاضیان زیادی در این حوزه شده و نتیجتا ثبت طرح صنعتی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار میباشد تا تولیدکنندگان بتوانند با خیالی آسوده اقدام به ساخت و توزیع محصولاتشان نمایند.

ثبت طرح صنعتی از عوامل دارای اهمیت در نگهداری و انحصاری نمودن طرح های خلاقانه و بالا بردن تنوع کالایی می‌باشد که استقبال مشتریان از محصول ها و در نتیجه فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت . با ثبت طرح صنعتی در اصفهان که مهد هنر و صنعت می‌باشد قابلیت و امکان هر مدل سو استفاده از بین میرود و صاحبان مشغل می‌توانند رقابتی سالم را پیش بگیرند . ثبت طرح صنعتی در اصفهان موجب انحصاری شدن کالاها بوسیله شرکتها و افراد متعدد و شناسنامه دار شدن محصول ها می شود .
بعداز انجام فرایند و دریافت سند ثبت طرح صنعتی در اصفهان , مالکان محترم می‌توانند اقدامات واجب برای تجاری سازی و ثبت برند را برای تولیدات خود انجام دهند . لذا ضروری است برای آغاز فعالیت تجاری در واحد های تولیدی با ضوابط ذی‌ربط دراین باره آشنا باشند و قراردادهای ضابطه را با تولیدکنندگان ( در صورت نیاز ) انعقاد کنند . لذا بعداز ثبت طرح صنعتی در اصفهان ضروری است که مشورت حقوقی برای ادامه فعالیت دریافت گردد .

در صورتی طرحی که امکان اجرا در صنعت را داشته باشد ابتدا بایستی حق مالکیت آنرا ثبت کرد زمانی که کالایی مبتکرانه به صحنه ی بازار در آمد و به طور قابل لمسی در مقایسه با بقیه تولیدات مشابه تفاوت داشت نهادهای مدنی از این طرح پشتیبانی می نمایند

در صورتی یک طرح صنعتی را بانام خویش به ثبت برسانید بقیه تولید کنندگان نمی توانند شبیه کالای شمارا به بازار عرضه کنند منوط به این که فرآیند اداری و ثبتی آن به درستی آغاز و به پایان رسانده باشید .

با ثبت طرح صنعتی , فرم و ظواهر قابل رویت کالا منحصرا با اسم شما شناخته خواهد شد که سبب ارتقا استقبال خریداران و ترقی شما خواهد شد
طرح صنعتی به جنبه های زیبا شناختی و صورت ظاهری یک کالا از جمله محصولات و فراورده های صنعتی ویا صنایع دستی و یا این که شیوه بسته بندی مرتبط می‌باشد و عامل حیاتی برای جذب مشتریان است ; بطوری که می توان خاطرنشان کرد این جذابیت بصری یکی مؤلفه های دارای اهمیت است که بر تصمیم مشتریان برای گزینش یک کالا و ترجیح دادن آن بر محصولات و فراورده های دیگر تأثیر گذار میباشد . این تأثیر بویژه در فرضی که تولیدات و فراورده های بنگاه ها دارنده کیفیت یکسان باشند , به مراتب بیشتر است ; چون در این حالت ظاهر و زیبائی تولیدات قادر است مشتری را برای انتخاب جذب نماید .
هرچند درایران برای ثبت طرح صنعتی الزامی به گرفتن نماینده قانونی نیست ولیکن می‌توانید با به کارگیری از مشورت وکلای کارشناس در حوزه مالکیت صنعتی و تدبیر از مسائل حقوقی پیشین و پس از ثبت طرح , به نحو چشم گیری در هزینه و وقت خویش صرفه جویی کنید تجربه نشان داده است در اکثری از مواقع که اقدامات حقوقی به وسیله خود فرد بدون مشورت با متخصّصین انجام یافته به مراتب هزینه و زمان بیشتری از آنان تلف شده
استان اصفهان با اعتنا به این‌که مهد هنر و صنایع دستی کشور ایران میباشد و مخاطبان مختص را به سوی خویش جلب می نماید نسبت به ثبت طرح صنعتی در اصفهان نیاز مبرم دارد . ثبت طرح صنعتی در اصفهان با دقت به رقابت بین تولید کنندگان و بالا رفتن ارزش تجاری بنگاه های اقتصادی گوناگون دوچندان دارای اهمیت هست . لذا ضروری است که طراحان و مالکان با اقدام نسبت به ثبت طرح صنعتی در اصفهان , از پیدایش هرگونه اختلال و سواستفاده از طراحی های خویش خودداری نمایند . برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص ثبت طرح صنعتی در اصفهان میتوانید با کارشناسان و متخصصین مالکیت صنعتی در حوزه ثبت طرح صنعتی در اصفهان تماس حاص نموده و از راهنماییهای آن ها منفعت مند شوید .

ثبت طرح صنعتی در اصفهان
ثبت طرح صنعتی نیازمند تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است . اظهارنامه ثبت طرح صنعتی بایستی در ۲ نسخه و در فرم منحصر به فرد و به زبان پارسی تهیه و تنظیم شده و بعد از ذکر تاریخ , بوسیله درخواست کننده یا وکیل او امضاء شود . اداره مالکیت صنعتی بعداز وصول اظهارنامه , آن را از لحاظ مطابقت با قانون بررسی می نماید و در صورتیکه که سازمان مالکیت صنعتی تشخیص دهد شرایط موضوع رعایت شده‌است طرح صنعتی را ثبت و آگهی مربوط را منتشر و گواهی ثبت آن را به نام درخواست کننده صادر می کند , در غیر این صورت اظهارنامه را مردود می گوید .
احتمال دارد ضمن اظهارنامه درخواست شود که انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی از تاریخ تسلیم اظهارنامه حداکثر تا دوازده ماه و یا چنانچه ادعای حق تقدم شده‌است از تاریخ حق تقدم به تاخیر افتد .
هر ذی نفعی میتواند ابطال آنرا طبق قوانین ثبت طرح صنعتی را درخواست کند . دراین‌صورت می بایست ثابت کند که یک کدام از شرایط درج شده در مواد ( ۲۰ ) و ( ۲۱ ) که در فوق ذکر شد , رعایت نشده است و یا این که کسی که طرح صنعتی به اسم او ثبت شده پدید آوردنده آن طرح یا قائم مقام رسمی وی نیست .
حقوق مالکیت معنوی که از آن با عنوان حقوق مالکیت فکری هم یاد می شود دربرگیرنده حقوق مرتبط با آفرینش ها و خلاقیت های فکری و ذهنی آدم در مورد های یمختلف مانند ابداعات ادبی , هنری , علمی , صنعتی , فناوری و علایم تجاری و طرح های صنعتی مورد استفاده در ساخت و تجارت است . حقوق مالکیت فکری شامل آن نوع از حقوق رسمی و علایق مکارانه است که ناشی از کار های ذهنی در حوزه های هنری , ادبی , علمی , صنعتی و غیره است . این حقوق زمینه انتفاع مادی اثر یا خلاقیت , ارتقا و اشاعه ی آن را برای مالک اثر یا خلاقیت آماده می‌نماید .
در مراحل ثبت طرح صنعتی در اصفهان باید بدین نکته دقت کرد که طرح هایی امکان ثبت را دارا‌هستند که از نگاه ظواهر و آن گاه زیبایی دارنده تمایزی بارز با مثال های قبلی بوده به طوری که مصرف کننده بر حسب این تمایز بتواند کالایی جدید را متصور و خریداری کند .