ثبت شرکت جزو مواردی است که بسیاری از افراد برای ادامه بقای کسب و کار خود بدان نیازمند می شوند . یکی از اولین سوالاتی که برای متقاضیان در حین ثبت شرکت بوجود می آید در واقع مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت است . بسیاری از افراد تصور می کنند که می بایست برای ثبت شرکت از تحصیلات بسیار ویژه ای برخوردار بود تا بتوان یک شرکت مناسب را تاسیس نمود . این موضوع در واقع بر خلاف واقعیت امر است . آنچه از لحاظ قانون اهمیت دارد در واقع اهلیت و شراکت طرفین و البته پایبندی کسب و کار به قانون اساسی کشور است . به عبارت ساده تر مدرک تحصیلی  به عنوان یک اولویت برای ثبت شرکت مورد توجه نیست . مدرک تحصیلی تنها در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که نوع کسب و کار شرکت تخصصی باشد و مراجع ذیربط از مدرک تحصیلی برای اثبات توانایی شما در حیطه مربوطه استفاده می نمایند . ما در ادامه انواع شرکت ها و مدارکی که برای ثبت آنان نیاز است را برای شما عزیزان شرح داده ایم .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت بیمه و یا موسسه های مربوطه

صنعت بیمه یکی از صنعت های محبوب است که تعداد زیادی اقدام به ثبت شرکت و یا موسسه در آن می نمایند . برای ثبت این شرکت ها نیاز به ارائه مدرک به اداره ثبت شرکت ها نیست اما باید مجوز لازم از اداره بیمه مرکزی ارائه شود . برای دریافت مجوز از این اداره می بایست حداقل مدرک کارشناسی و یا بالاتر را در رشته بیمه داشته باشید . البته طبق قوانین جدید لزوماً مدرک این رشته ملاک قرار نمی گیرد . شما می توانید با مدرک دوره های آموزشی سازمان فنی حرفه ای و یا دوره های خود این اداره هم نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایید.

از طرفی دیگر مادامی که شما سابقه کار مرتبط در این حوزه را داشته باشید می توانید نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایید . برای مثال اگر شما مدرک کارشناسی  در رشته مرتبط و حداقل شش ماه یا مدرک کارشناسی رشته غیر مرتبط و حداقل یک سال سابقه کار را داشته باشید می توانید نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایید . از طرفی اگر مدرک شما دیپلم باشد، می بایست حداقل ۲ سال در این حیطه سابقه کار داشته باشید تا مجوز لازم برای شما صادر شود . لازم به ذکر است که شما می بایست مازاد بر موارد یاد شده دارای گواهی سوء پیشینه و عدم سابقه کیفری هم باشید .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت روانشاسی و مشاوره

شرکت های مرتبط با مشاوره و روانشناسی هم از حیطه های بسیار پر طرفدار است که هر ساله تعداد زیادی از آن ها به ثبت می رسد . این شرکت ها هم مانند شرکت های بیمه نیازمند ارائه مدرک به اداره ثبت شرکت ها نیست اما می بایست مجوز لازم را از اداره بهزیستی و یا نظام روانشناسی دریافت نمایید . برای صدور مجوز از دو اداره یاد شده می بایست مدرک تحصیلی خود در رشته های مرتبط با این حیطه را ارائه دهید .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت مهندسی

شرکت مهندسی جزو معدود شرکت هایی است که می بایست در حین ثبت آن مدرک خود را ارائه دهید . مادامی که در ابتدای نام شرکت واژه مهندسی ذکر شده باشدف می بایست یکی از موسسین مدرک مرتبط در حوزه یاد شده را داشته باشد . اما اگر واژه ممهندسین ذکر شود باید تعداد موسسین بیشتر از یکی باشد و مدرک خود را ارائه دهند . از طرفی دیگر اگر اسم گروه مهندسین ذکر شود می بایست تمامی موسسین مدرک مربوطه داشته باشند . بطور کلی برای شرکت های مهندسی می بایست حداقل یکی از موسسان مدرک مربوطه را داشته باشد .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت مهندسی

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت مهندسی

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت برای شرکت هواپیمایی

برای ثبت شرکت هواپیمایی و یا آژانس های هواپیمایی، می بایست مطابق مجوزات مربوطه از سازمان هواپیمایی کشور مجوز دریافت کنید . این سازمان تنها به افرادی مجوز مربوطه را ارائه می دهد که در رشته های مد نظر این سازمان دارای مدرک تحصیلی باشند . لازم به ذکر است که این رشته ها در یک لیست و توسط این سازمان ارائه می شود .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت تبلیغاتی و امور مرتبط

برای ثبت شرکت های تبلیغاتی هم می بایست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ارشاد اسلامی استان مورد نظر، مجوز اخذ نمود . دریافت این مجوز منوط به شرایط خاصی است . اول اینکه باید شخص متقاضی مدرک دیپلم متوسطه را داشته باشد . همچنین شخص مورد نظر باید ۶ سال سابقه کار مفید در حیطه مورد نظر را داشته باشد . این سابقه می بایست مورد تایید کمیته سازمان هواپیمایی باشد . از طرفی شخص می تواند بجای این سابقه مدرکی معادل لیسانس در رشته هایی مانند تبلغیات ، اقتصاد ، بازرگانی و یا سایر رشته های مربوط به امور اجتماعی را ارائه دهد .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت برای شرکت های حوزه سخت افزار و نرم افزار

فرآیند ارائه مدرک برای شرکت های کامپیوتری و حیطه های مربوط به ان ها اندکی متفاوت است . بر طبق قانون می بایست کلیه شرکت های مربوط به حیطه سخت افزار ، شبکه ، پشتیبانی ، نرم افزار، مشاوره و یا توسعه شبکه های اینترنتی، آموزش سیستم و… بعد از ثبت شرکت نسبت به دریافت مجوز از نظام صنفی و رایانه ای کشور اقدام نمایند .  این مجوز می بایست از نظام صنفی رایانه ای استان مورد ثبت دریافت شود .

نظام صنفی برای ارائه این مجوز مازاد بر سابقه کار ، مدرک تحصیلی هم نیاز دارد . برای این مجوز می توانید مدرک دیپلم و یا ۱۰ سال سابقه کار مرتبط و یا مدرک فوق دیپلم کامپیوتر و ۴ سال سابقه داشته باشید . البته با مدرک دیپلم سایر رشته ها نیز می توانید چنین مجوزی گرفت اما برای رشته های غیر مرتبط به فناوری اطلاعات باید ۸ سال سابقه کار و برای رشته های مرتبط با این حیطه ۶ سال سابقه کار داشته باشید .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت موسسه های خیریه

برای ثبت موسسه های خیریه می بایست از سازمان بهزیستی مجوز لازم را دریافت کنید . این مجوز تنها در صورتی ارائه می شود که مدیر عامل دارای مدرک حداقل دیپلم باشد و دو نفر از اعضای هیئت مدیره هم دارای مدرک لیسانس باشند . البته اگر این اشخاص رشته های غیر مرتبط با این حوزه را داشته باشند، می بایست حداقل ۴ سال سابقه کار مرتبط را داشته باشند . مادامی که این اشخاص کارمند بازنشسته و یا بازخرید سازمان باشند و مدرک دیپلم هم داشته باشند، می بایست از حداقل ۸ سال سابقه کار برخوردار باشند .

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت موسسه های خیریه

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت موسسه های خیریه

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت گردشگری

ثبت شرکت گردشگی هم از دیگر مواردی است که برای ثبت آن می بایست مدرک تحصیلی داشته باشید . برای ثبت این گونه شرکت ها می بایست حداقل مدرک کارشناسی در حیطه مربوطه را داشته باشید. البته باید خاطر نشان کنیم که ثبت هر یک از شرکت ها و فرآیند ارائه مدرک و یا دریافت مجوز می تواند متناسب با شخص و نوع شرکت متفاوت باشد . این تفاوت ها گاهاً باعث سردرگم شدن افراد و تعویق کار آن ها می شود. مشاوران ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند همواره بهترین و مناسب ترین راه در زمینه ثبت شرکت را برای شما بیابند لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در طول پروسه یک مشاور دلسوز داشته باشید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.