ثبت طرح صنعتی از اهمیت زیادی در زمینه های صنعت تجارت و همچنین تحقیقات صنعتی برخوردار است همچنین حقوق مالکیت صنعتی یک اثر نیز به اندازه ثبت طرح صنعتی دارای اهمیت می باشد و در صورتی که فعالان حاضر در این عرصه در مورد ثبت طرح صنعتی و حقوق مالکیت صنعتی و اطلاعات کافی نداشته باشد ضرر و زیان های زیادی را در این زمینه متحمل خواهند شد.در این مقاله به بررسی مزایای ثبت طرح صنعتی می پردازیم پس با ما همراه باشید:

معنای ثبت طرح صنعتی چیست؟

به هر گونه شکل سه بعدی که با خطوط و رنگ ها ترکیب شده و یا ترکیب خطوط و رنگ ها با هم و یا بدون ترکیب این موارد با هم که در نتیجه یک فرآورده صنعتی یا محصول نو در صنایع دستی به وجود آید طرح صنعتی میگویند.

ثبت طرح صنعتی برای چه مواردی قابلیت دارد؟

ثبت طرح صنعتی زمانی امکان‌پذیر است که طرح مذکور جدید بوده و یا دارای اصالت باشد. طرح صنعتی در زمینه های مختلفی مانند لوازم فنی و پزشکی و یا پوشاک و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و یا جواهرات و اقلام لوکس مانند ساعت ها و زیورآلات و بسیاری موارد دیگر می تواند به کار گرفته شود.

مزایای ثبت طرح صنعتی:

• زمانی که به ثبت طرح صنعتی اقدام می کنیم، در ثبت طرح صنعتی مالک، خود حق انحصاری اعطا کرده و باعث می‌شود تا مالک، خود از کلیه حقوق و مزایای ثبت طرح صنعتی بهره ببرد و همچنین مالک می‌تواند در برابر طرح صنعتی خود به افرادی که به صورت غیرمجاز از طرح صنعتی تقلید و یا کپی برداری کرده اند ادعای حیثیت کرده و شکایت نماید.

• ثبت طرح صنعتی به عنوان یک دارایی برای مالک خود به حساب می آید که این امر می تواند رتبه و ارزش شرکت و یا محصولات تولید شده توسط یک شخص را ارتقا بخشد و در نهایت هرچه موفقیت و پیشرفته طرح ارائه شده بهتر باشد ارتقاء رتبه و ارزش برای شرکت مثبت تر خواهد بود.

مزایای ثبت طرح صنعتی

• زمانی که به ثبت طرح صنعتی اقدام می کنید می‌توانید به تولیدات ملی کمک کرده و جلوی واردات بی رویه محصولات خارجی را بگیرید و در نتیجه از خروج ارز جلوگیری نمایید.

• بعد از ثبت طرح صنعتی و تولید محصول مورد نظر و در زمانی که میخواهیم شکل بسته بندی و ظاهر محصول ایجاد شده را تغییر دهیم که این امر باعث ایجاد جذابیت و زیبایی برای طرح می کند باید قبل از آنکه طرح را در معرض دید عموم قرار دهیم به ثبت طرح صنعتی جدید اقدام کنیم تا مورد کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرد.

• مالک ثبت طرح صنعتی میتواند طرح صنعتی خود را برای مدت مشخصی به شخصی غیر واگذار نماید. شرکت های فعال در زمینه فعالیت های صنعتی و اقتصادی می تواند نقش مهمی را در هر چه بهتر دیده شدن طرح صنعتی داشته باشند و در صورتی که ثبت طرح صنعتی به شرکت‌ها واگذار شود میزان موفقیت محصول به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند و همچنین در مورد بازگشت سرمایه با اطمینان بیشتری می توانیم سخن بگوییم.

• زمانی که افراد به ثبت طرح صنعتی در جامعه اقدام می کنند برای پیشرفت فعالیت صادقانه و رقابت عادلانه از یکدیگر پیشی گرفته و این امر می‌تواند برای ارتقای محصولات در زمینه های مختلف بسیار کارآمد باشد.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶