صنعت پوشاک را می توان جزو صنایعی دانست رقابت بسیار زیادی در آن وجود دارد و لذا ایجاد بازار در آن می تواند امری بسیار دشوار باشد . ثبت برند راهکاری است که به شما کمک می کند تا در این صنعت بزرگ، مشتریان ویژه خود را داشته باشید. از طرفی دیگر این کار مانع از کپی برداری توسط رقبایتان می شود. مازاد بر این ثبت برند به شما کمک می کند تولیدات شما شناسنامه دار شوند و ارزش و قیمت آن ها به مراتب بیشتر شود. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از تولید کنندگان نسبت به ثبت برند پوشاک و البسه اقدام نمایند اما بسیاری از آن ها اطلاعات کافی در این زمینه ندارند . ما در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه را برای شما عزیزان شرح دهیم . لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید، بهتر است تا انتهای این متن ما را همراهی کنید .

مزایای ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه

قبل از اینکه بخواهیم به نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه بپردازیم بهتر است بدانید که اصلاً این کار چه مزایایی برای شما به دنبال دارد. به عبارت ساده تر شما بعد از ثبت برند مشمول چه حقوقی می شوید و چه چیز هایی را کسب می کنید . یکی از مهم ترین مزیت هایی که ثبت برند پوشاک و البسه برای شما دارد ممانعت از کپی برداری و حفظ دسترنج های شما می باشد . برای ساخت و طراحی یک مدل خاص از لباس روز ها و ماه ها زمان صرف می شود هزینه های بسیاری برای آن صرف می شود. اما در بسیاری از این مواقع این هزینه ها به سود دهی نمی رسد که رقبایتان شروع به کپی برداری می نمایند . عموماً طرح های محبوب بعد از مدت کوتاهی با حجم زیادی از کار های کپی و غیر استاندارد مواجه می شوند که از نام آن ها سوء استفاده می نمایند. مالکان این طرح ها مادامی که برند تجاری خود را ثبت کرده باشند می توانند مطابق با قانون از افراد متقلب شکایت کرده و مانع از فعالیت غیر اخلاقی آن ها شوند . این موضوع در حالی است که برند های عادی که نسبت به ثبت برندشان اقدام نکرده اند قادر به انجام چمین کاری نیستند .

مزایای ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه

مزایای ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه

مزیت دیگری که ثبت علامت تجاری برای شما به دنبال دارد افزایش بازار شما و در نتیجه سود بیشتر شما می باشد . مادامی که شما بتوانید یک برنامه ریزی مناسب برای برند سازی محصولاتتان داشته باشید، می توانید ارزش بیشتری به محصولات تولیدی تان بدهید . به عبارت ساده تر یک برند محبوب و خوش نام می تواند در افزایش فروش و سود بسیار موثر باشد. اما اولین مرحله از ایجاد چنین برندی هم ثبت آن می باشد. مازاد بر این شما می توانید امتیاز برند تان را به تولیدی های دیگر و یا اشخاص حقیقی مختلف ارائه دهید و از این طریق نسبت به کسب سود اقدام نمایید .

ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه و نکات مهم پیرامون آن

اگر در حیطه پوشاک فعالیت کرده باشید یقینا می دانید که ثبت یک برند منحصر به فرد تا چه اندازه می تواند مفید باشد . اما بر خلاف تصور بسیاری، ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه چندان هم ساده نیست و می بایست مراحل ویژه خود را طی نماید. ما در ادامه این متن نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه را برای شما عزیزان ذکر نموده ایم تا انجام این کار برای شما ساده تر شود.

استعلام

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در حین ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه به آن دقت داشته باشید استعلام است. شما باید قبل از ثبت هرگونه علامت و اسم آن را استعلام نمایید تا مبادا با اسم و یا برند دیگری تداخل داشته باشد. چرا که این تداخل می تواند در دراز مدت برای شما مشکل آفرین باشد.

قانونی بودن

طبق قوانین اجرایی کشور برند شما باید از هر جهت قانونی باشد و از طرفی دیگر مضامین غیر اخلاقی و غیر قانونی نداشته باشد. مازاد بر این برند شما نباید در بر گیرنده علامت و یا اسم سازمان ها و ارگان های دولتی مانند هلال احمر و یا نشان های مملکتی نظیر پرچم ایران باشد. در نظر داشته باشید که این برند و یا علامت نباید قبلاً ثبت شده باشد.

قانونی بودن در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه

قانونی بودن در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه

 

نکته : مادامی که برند شما در برگیرنده اسامی و یا حروف انگلیسی باشد، باید حتماً در حین ثبت کارت بازرگانی خود را ارائه دهید. لذا برای این موضوع داشتن کارت بازرگانی اجباری است .

مدارک

یکی دیگر از نکات مهم در ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه مدارک لازم برای آن می باشد. بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از مدارک لازم برای این کار را ندارند و همین مورد موجب تعویق کار های آنان  می شود. برای ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه  باید ابتدا دو برگ اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تکمیل و آن را به اداره مالکیت معنوی تحویل دهید. در کنار این موارد باید مدارک هویتی خود و کپی آن ها را به همراه مدارک تایید کننده فعالیت در حوزه  مربوطه (مانند جواز کسب، پروانه بهره برداری و…) را هم ارائه دهید . اگر درخواست استفاده از حق تقدم را دارید می بایست مدارک مربوطه آن را همزمان با اظهارنامه و یا حداکثر تا ۱۵ روز بعد ارائه دهید.

در کنار این موارد شما می بایست ۱۰ نمونه تصویر گرافیکی مورد نظر از علامت تجاری خود را در اندازه نهایتاً ۱۰ در ۱۰ سانتی متر ارائه نمایید . مادامی که این علامت به صورت سه بعدی باشد، باید عکس آن را در چند تصویر دو بعدی ارائه دهید. مجموع این تصاویر دو بعدی باید به گونه ای باشد که در نهایت تصویر سه بعدی را نمایان سازند. در پایان این کار شما باید یک برگه از شرایط و ضوابط استفاده از علامت تجاری را هم  ارائه نمایید که به تایید مقام صلاحیت دار رسیده است. پس از این کار شما تنها کافی است هزینه های اظهارنامه و ثبت را پرداخت نمایید تا کار شما نهایی شود .

این موارد در حقیقت مشروحی از فرآیند ثبت برند و علامت تجاری پوشاک و البسه بود. البته این مسیر نکات بسیار بیشتری دارد که عدم رعایت آن ها می تواند در دراز مدت برای شما هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. اگر تمایل دارید تا از چنین هزینه هایی به دور باشید ، مشاوران ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند شما را در تمام مراحل از جمله ثبت برند راهنمایی نمایند .