یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود نوعی نهاد تجاری در مالکیت خصوصی است که در بسیاری از حوزه های قضایی در مقایسه با مالکیت عام، با برخی تفاوت ها از یک کشور به کشور دیگر، استفاده می شود. نمونه هایی از این نوع شرکت ها در خارج از کشور مثل LLC در ایالات‌متحده، شرکت خصوصی با مسئولیت محدود با سهام در انگلستان و GmbH در آلمان را می توان نام برد. در ایران شرکت با مسئولیت محدود این‌گونه تعریف می شود ” این شرکت بین دو یا تعداد بیشتری اعضا تشکیل می شود و به‌منظور انجام امور تجاری هر یک از اعضا کنار هم گردآمده‌اند. اعضای این شرکت فقط بر اساس سرمایه ی خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند”. این شرکت هم مانند شرکت های دیگر در صورت وقوع هرگونه تغییرات در آن، باید اعضای شرکت نسبت به ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود خود اقدام کنند.

ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود چه مواردی را در برمی گیرد؟

– تغییر در نام شرکت
– تغییر در موضوع شرکت
– در صورت تغییر محل شرکت
– درصورتی‌که سهم شرکا تغییر کند.
– در صورت ورود شرکای جدید و افزایش سرمایه ی شرکت
– افزایش سرمایه ی شرکت
– در صورت کاهش سرمایه ی شرکت
– درصورتی‌که در مواد اساسنامه تغییراتی ایجاد شود یا آن را اصلاح کنیم همگی جزء موارد ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود هست.

چگونگی ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود، به‌ویژه به‌ منظور تغییر نام شرکت، نخست مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود و صورت‌جلسه تنظیم و به امضای همه ی شرکا می رسد. زمانی که شرکا تعدادی بیشتر از ۱۲ نفر داشتند، باید تعدادی را به‌عنوان هیئت نظار انتخاب کرد سپس صورت‌جلسه توسط این هیئت نظار امضا می شود. درخواست تغییر نام شرکت خود را به اداره ثبت شرکت ها با ورود به سامانه آن ابلاغ کرده و مدارک از طریق پست ارسال می گردد. درنهایت ثبت آگهی صورت می پذیرد.
به همین ترتیب ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود در زمینه های تغییر آدرس شرکت، نقل‌وانتقال سهم شرکا، افزایش سرمایه ی شرکت، کاهش سرمایه ی شرکت، تغییر و اصلاح مواد اساسنامه طبق مراحل مشخص صورت می پذیرد.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶