کارت عضویت اتاق بازرگانی به کارتی اطلاق می شود که توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در کشور عزیزمان ایران در شهر تهران و دیگر شهرستان ها به درخواست کنندگانی که دارای شرایط لازم برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی هستند تعلق می گیرد. برای اینکه کارت عضویت اتاق بازرگانی را دریافت نمایید نیاز است که فرد متقاضی نام خودش و یا شرکت خودش را به صورت رسمی توسط اداره ثبت شرکت ها و یا مراجع ذیصلاح تجاری ثبت نمایند. افراد بازرگانی که میخواهند کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت نمایند باید تمامی فرم های لازمه که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارائه میگردد را پر کرده و اطلاعات مربوط به شغل و تجارت خود و یا بیزینس خود را به صورت تمام و کمال به اتاق بازرگانی اطلاع دهند و اعتبار آن فرد یا شرکت از طرف دو نفر به عنوان ناظر از اعضای اتاق بازرگانی تایید گردد.

نحوه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی:

اشخاص و افراد حقوقی و حقیقی مدارکی با استفاده از مدارکی که ارائه می کنند می توانند مطابق با قوانین و رویه های موجودف کارت عضویت اتاق بازرگانی را دریافت کنند و با ارائه تمام مدارک و و همچنین در صورت دارا بودن شرایط لازم، به عضویت اتاق بازرگانی دربیایند. مدارک لازم برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی در بعضی از موارد با هم مشابه و در بعضی موارد دارای تفاوت های می باشد.

کارت عضویت اتاق بازرگانی

وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی:

فردی که کارت عضویت اتاق بازرگانی را دریافت کرده و به عنوان عضو اتاق بازرگانی شناخته می شود در مورد تمامی واحدهای واردات و صادرات کالاهایی که در کشور ما اتفاق می‌افتد تصمیم گیری های لازم را مبذول کرده و از از این طریق باعث جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور شده و همچنین به تولید ملی و فعالیت بهتر چرخه اقتصاد کشور عزیزمان ایران کمک می کند. یکی دیگر از وظایف و اختیارات افراد عضو اتاق بازرگانی و کسانی که کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت کردند این می باشد که با فعالین حوزه خصوصی و تولید در داخل کشور مذاکرات لازم را انجام داده و با استفاده از این امر بتوانند کیفیت محصولات تولید داخل را بالا برده و در نتیجه از واردات کالاهای مشابه و همچنین خروج ارز مملکت تا حد امکان جلوگیری نمایند. افرادی که دارای کارت عضویت اتاق بازرگانی هستند به سرمایه گذاران در سرمایه گذاری بهتر مشاوره داده و بازرگانان و فعالان اقتصادی را به سرمایه‌گذاری مطمئن تشویق می‌کنند. افرادی که دارای کارت عضویت اتاق بازرگانی هستند که با افراد حاضر در دیگر دستگاه‌های دولتی و اجرایی و رسمی کشور، مشاوره و همکاری های لازم را در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و فعالیت های غیر نفتی انجام دهند و همچنین این افراد می توانند کالاهای صادراتی درون کشور را به صورت تمام و کمال آنالیز و شناسایی کرده و به ارتقاء و پیشرفت این کالاها بپردازند تا در نتیجه بتوانیم صادرات غیر نفتی و همچنین ارز آوری بیشتری به کشور عزیزمان ایران انجام دهیم. افراد دارای کارت عضویت اتاق بازرگانی هستند و به عنوان عضو اتاق بازرگانی شناخته می‌شوند می‌توانند کالاهایی که که به کشور وارد می‌شود را به صورت کامل کنترل و شناسایی کنند و از مسئله واردات بی رویه محصولات مشابه محصولات تولید داخلی جلوگیری نمایند.

 

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶