ثبت برند آرایشی و بهداشتی

ثبت برند آرایشی و بهداشتی : علامت تجاری یا برند از مواردی است که نام، نشان، طرح، علامت یا ترکیبی از آنها را نشان می دهد. هم چنین با ثبت برند می توانید محصولات و یا کالاهای خود را از سایر رقبا متمایز کنید. با این کار اعتماد سازی، ارتقا کیفیت و عملکرد بهتر محصول را به مصرف کننده نشان میدهید.

ثبت برند آرایشی و بهداشتی
در بین عموم مردم توجه به بهداشت و سلامتی و از همه مهمتر در بین بانوان توجه به آراستگی و زیبایی از اهمیت دو چندانی برخوردار است، بنابراین انتخاب مناسب و به جای فراورده های بهداشتی با وجود کالاهای بی کیفیت بسیار حائز اهمیت میباشد.

فراورده های بهداشتی به دو دسته زیر تقسیم بندی میشوند:

فراورده های آرایشی: نظیر انواع کرم ها و پودرهای آرایشی، فراورده های چشم، لب، مو و ناخن…
فراورده های بهداشتی: شوینده ها نظیر صابون، فراورده های دهان و دندان، خوشبو کننده ها، پودرها و مواد پاک کننده، سفید کننده ها و…

ویژگی هایی که یک برند آرایشی و بهداشتی خوب باید داشته باشد:

– تلفظ آن ساده و قابل هضم باشد.
– توجه مصرف کننده را جلب کند.
– پیام محصول را بتواند به مصرف کننده انتقال دهد.
– موجب افزایش شهرت شرکت و افزایش فروش شود.
– از بین کالاها و خدمات موجود در بازار قابل تشخیص باشد.
با توجه به آمار های چند سال گذشته میتوان به این نکته پی برد که لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است و سرمایه گذاران داخلی نیز به این مهم پی برده اند و طی سالیان گذشته تلاش های فراوانی انجام داده اند تا محصول با کیفیتی روانه بازار کنند ولی با وجود سرمایه گذاری، لوازم خارجی آرایشی و بهداشتی پر طرفدارتر میباشند، پس باید دقت کرد که تاثیر برند و علامت تجاری اینجا آشکار میشود. همچنین شناخت مصرف کنندگان از برند های ایرانی نیز میتواند عامل دیگری باشد.
ثبت برند آرایشی و بهداشتی در ایران شاید چند سالی باشد شرایط بهتری پیدا کرده ولی در کل چندان شناخته شده نیست و این در حالی است که ثبت برند و علامت تجاری لوازم آرایشی و بهداشتی الزامی است و در ضمن اغلب مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تنها با شناخت برند و علامت تجاری محصولات به آنها وفادار مانده و به مشتری شرکت مبدل می شوند. بنابراین ثبت علامت تجاری آرایشی و بهداشتی برای موفقیت در حوزه بازاریابی شرکت به عنوان ابزاری کارآمد و بسیار قدرتمند از ضروریات فروش شرکت ها محسوب می شود.

ثبت برند آرایشی و بهداشتی:

برای ثبت علامت تجاری باید به اداره مالکیت معنوی که در تهران واقع شده است مراجعه شود. دراین اداره باید مدارک و اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود را ارائه داده و باید هزینه هایی برای ثبت پرداخت شود. سپس درخواست بررسی خواهد شد. در بسیاری از مواقع برند و علامت تجاری به دلیل نداشتن شرایط لازم ثبت نمی شود و برگشت داده می شود. چرا که برند یا استاندارد های لازم را ندارد و یا کپی و مشابه برندهای داخلی و یا خارجی است و مشکلاتی را با خود دارد.

ثبت علامت تجاری لوازم آرایشی می تواند ویژگی منحصر به فردی به محصولات بدهد که فرد دیگری نمیتواند از آن استفاده کند. با ثبت علامت تجاری و قراردادن آن بر روی محصولات، شما به مشتریان معرفی می شوید و در صورت داشتن کیفیت قابل قبول، مشتریان زیادی را به سمت خود خواهید کشید. علامت تجاری ویژگی های یک کالا را معرفی می کند. برای داشتن علامت تجاری مناسب باید ابتدا کیفیت کالا را افزایش داد سپس به تبلیغات گسترده پرداخت. برای شناخت بازار مصرف، باید نیاز های مصرف کنندگان و خواسته هایشان را شناخت و بتوان جایگاه خود را در میان آن ها ثابت کرد.