چگونگی ثبت برند در شهرستان :

علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولید کننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد، همچنین یک علامت تجاری خوب باید موجب گمراه شدن مشتریان نشود در ضمن باید از دیگر علامت های تجاری متمایز بوده و ابتکاری باشد در این مقاله قصد داریم تا درباره چگونگی ثبت برند در شهرستان ها را برای شما شرح دهیم.

ثبت برند در شهرستان
علامت تجاری که به ثبت رسیده است تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت با پایان اعتبار آن صاحب علامت تجاری باز هم می تواند به مدت ۱۰ سال دیگر آن را تمدید کند. اگر درخواستی مبنی بر تمدید علامت تجاری از طرف مالک علامت تجاری داده نشود در طی ۶ ماه آینده در صورت درخواست باید جریمه آن را بپردازد تا دوباره آن علامت معتبر گردد در غیر این صورت علامت تجاری به کلی ساقط خواهد شد. اگر شخصی اجازه استفاده از برند خود را بخواهد به شخص دیگری بدهد این کار را باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی با به ثبت رساندن انجام دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در شهرستان:

۱- مدارک شناسایی یا هویت برای اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
۲- مدارک شناسایی یا هویت برای اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل بر مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا.
۳- اگر درخواست علامت تجاری توسط وکیل شخص مورد نظر داده شود باید مدارک آن وکیل ارائه شود.
۴- یک نمونه گرافیکی از علامت تجاری یا کپی و یا یک تصویر از علامت در ابعاد ده در ده سانتی متر.
۵- اگر علامت سه بعدی باشد باید از هر شش زاویه آن تصویر دو بعدی ارائه گردد.
۶- ارائه مدرکی که نشان دهنده فعالیت مالک علامت در آن زمینه میباشد.

مراحل ثبت برند در شهرستان:

برای ثبت برند در شهرستان ابتدا باید تقاضانامه ای تحت عنوان اظهارنامه ثبت علامت تجاری را به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی تحویل دهیم، اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت تجاری درخواست شده باشد. همچنین باید قید شود که علامت تجاری برای چه کالا هایی خواهد بود ( این مراحل معمولا به صورت اینترنتی انجام میپذیرد ). شخص درخواست دهنده چه در تهران سکونت داشته باشد و چه در شهرستان باید اظهار نامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام نامه ها و ابلاغیه ها به آنجا ارسال شوند. در ادامه اگر اظهارنامه ایرادی نداشته باشد آگهی نوبت اول داده میشود همچنین باید نسبت به ارائه مدارک اقدام شود. بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق ثبت اقدام نمود، بعد از گذشت ۳۱ روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که اشکالی برای ثبت علامت تجاری وجود نداشته باشد، یک آگهی در روزنامه منتشر می شود. در آگهی داده شده خصوصیات کالا و مشخصات صاحب علامت درج می گردد.