مقدار زیادی از سردرگمی، به‌ ویژه در میان کسب‌ و کارهای کوچک، مربوط به اینکه برند چیست، وجود دارد. درواقع برند؛ یک نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که محصول یک فروشنده را متمایز از سایر محصولات فروشندگان دیگر می کند. ثبت برند مطابق با تبصره ۱ قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات اجباری نیست جز در مواردی خاص که دولت ثبت آن را اجباری کرده باشد.

با این‌وجود چرا باید ثبت برند کنیم؟

به دلیل فواید ثبت برند بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برند خود را ثبت می کنند.
حق انحصاری استفاده از برند را زمانی به شما می دهند که برند خود را ثبت کرده باشید، این مسئله دلیل دیگر برای این است که چرا باید ثبت برند کنیم. درواقع ما با ثبت برند خود جلوی سوءاستفاده از نام تجاری خود را می گیریم.

چرا باید ثبت برند کنیم

دلایل لازم برای اینکه “چرا باید ثبت برند کنیم” چیست؟

درواقع یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه چرا باید ثبت برند کنیم این است که ثبت برند سبب می شود که محصول ما از دیگر محصولات متمایز شده و خریداران در هنگام خرید محصول ما دچار اشتباه نشوند و بدانند محصولی که خریداری می کنند متعلق به کدام شرکت یا خدماتی که دریافت می کنند متعلق به کدام سازمان است. از دیگر فواید ثبت برند تشویق شرکت ها برای رقابت با یکدیگر و افزایش کیفیت محصولات خود است. همچنین با ثبت برند خود، شانس خود را برای دریافت وام افزایش می دهید. با ثبت برند می توان گفت یک ثروت به دارایی های شما اضافه می شود زیرا شما در صورتی‌ که بخواهید می توانید برند خود را بفروشید یا برای مدتی آن را اجاره بدهید. از دیگر دلایلی که چرا باید ثبت برند کنیم این است که ثبت برند جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی به شمار می رود. با ثبت برند شرکت شما مشهور می شود.

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶