ثبت یک شرکت بین المللی را با توضیحاتی پیرامون شرکت بین المللی آغاز می کنیم و در ادامه شما را با جذب سرمایه و همچنین فعالیت شرکت تجاری آشنا می کنیم.

منظور از ثبت شرکت بین المللی چیست؟

منظور از شرکت بین المللی،شرکت هایی می باشد که محصولات خود را به دیگر کشور ها صادر می کنند.

همانطور که میدانید همیشه درصدی از دارایی های خصوصی جهان را شرکت های بین المللی در دست دارند.

نقش مهم و کاربردی این نوع  شرکت ها را در اقتصاد جهان نمی توان نادیده گرفت. امروزه این شرکت ها فعالیت های گسترده ای دارند. بسیاری از فعالان اقتصادی توسعه اقتصادی آینده ی جهان را متاثر از فعالیت این شرکت ها می دانند.

در زمینه تجارت گاهی ممکن است به افراد حقیقی  اجاره تجارت داده نشود که در این صورت این افراد باید در قالب شرکت حقوقی فعالیت خودشان را انجام دهند یعنی باید اقدام به ثبت شرکت بین المللی کنند.

این گروه فعالیت خود را در کشور های صنعتی انجام می دهند. این اقدام به سود کشور میزبان می باشد زیرا به پیشرفت آن کمک می کند و همچنین موفقیت آن را نیز به دنبال خواهد داشت.

امروزه با توجه به تحولاتی که در جهان شکل گرفته است افراد زیادی هستند که تمایل به تاسیس و ثبت شرکت بین المللی دارند. البته این افراد با ثبت شرکت بین المللی به مزایای حاصل از آن نیز فکر می کنند.

از جمله این مزایا وارد شدن به بازارهای بین المللی،مدیریت بهتر منابع و نیروی انسانی،اخذ اقامت به واسطه ثبت شرکت و همچنین سهولت در واگذاری شرکت از مزیت های شرکت های بین المللی می باشد.

افراد با اهداف گوناگون اقدام به ثبت شرکت بین المللی دارند. در واقع با ثبت شرکت افراد به هویت مشخصی می رسند و می توانند مستقل باشند. برای ثبت شرکت لازم است ابتدا مدارکی تهیه شود که در ادامه برای شما بیان می کنیم:

۱٫داشتن کپی اصل گواهی ثبت برند.

۲٫تکمیل کردن فرم مخصوص برای ثبت شرکت بین المللی برای طرفین حقوقی.

۳٫داشتن کپی کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان شرکت

۴٫پرداخت هزینه های ثبت،که این فرایند به واسطه اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور های میزبان صورت می گیرد.

۵٫اگر تمام مراحل شما توسط وکیل انجام می گیرد لازم است وکالت نامه دادگستری داشته باشید.

۶٫تکمیل کردن فرم مخصوص برای ثبت شرکت بین المللی که باید با ترجمه انگلیسی باشد.

۷٫ارائه درخواست به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشور های مورد نظر برای ثبت.

۸٫همراه داشتن روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.

با توجه به مطالب ذکر شده باید اشاره کرد که یکی از شرکت های قابل ثبت،ثبت شرکت بین المللی می باشد.

امروزه وب سایت های فراوانی وجود دارد که به انجام امور ثبت شرکت می پردازند. البته اشخاصی که در این مجموعه ها فعالیت دارند کاملا با تجربه می باشند تا بتوانند راهنمایی های مفیدی داشته باشند.

تاثیرات مهم ثبت شرکت بین المللی:

از آنجایی که همه کشور ها از نظر امکانات و منابع یکسان نیستند،هر کشوری می تواند با تولید بعضی کالا ها و خدمات نسبت به دیگر کشور ها برتری داشته باشد. این شرایط باعث شکل گیری تجارت بین المللی می شود و یک راهکار خوب برای اینکه رفاه ملت ها و کشور ها افزایش پیدا کند.

در واقع ثبت شرکت بین المللی به تولید انبوه در هر کشور کمک می کند. و برای افرادی که اقدام به ثبت میکنند معافیت های مالیاتی را نیز به همراه دارد.

یک نکته مهم در زمینه ثبت شرکت این است که تمامی شرکت هایی  که در کشور ایران اقدام به ثبت می کنند قابلیت ثبت در نظام بین المللی را نیز دارند. با توجه به اعداد و ارقام در این زمینه تا امروز ، ۸۶ کشور در  جهان،و همچنین ایران در تجارت  بین المللی عضویت دارند.

شاید برای برخی سوال باشد که کشور هایی که در ایران اقدام به ثبت شرکت بین المللی می کنند از چه مزایایی برخوردار خواهند بود؟

باید اشاره کنیم ثبت شرکت در ایران نیز حقوق فراوانی دارد از جمله می توان به افتتاح حساب بانکی بین المللی،دریافت اقامت از طریق شرکت،برخورداری از معافیت مالیاتی و کنترل منابع و نیروی انسانی اشاره کرد.