تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم پس با ما همراه باشید:

تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی در چیست؟

افرادی که به عنوان عضو اتاق بازرگانی به حساب می آیند می توانند برای صدور و تمدید کارت بازرگانی اقدام کرده و این کارت را دریافت نمایند از جمله مزایای عضویت اتاق بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• استفاده از این عنوان جهت رسیدگی به امور ویزای تاجران و بازرگانان

• استفاده از عضویت بازرگانی برای صدور گواهی مبدا

• استفاده از عضویت اتاق بازرگانی برای رسیدگی به شکایات و دعاوی بین المللی موجود

• استفاده از کارت عضویت اتاق بازرگانی برای انجام مشاوره حقوقی به شرکت های مختلف

• و بسیاری موارد دیگر

نکته‌ای که باید به آن در مورد تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی اشاره کنیم این است که کارت عضویت بازرگانی و عضویت اتاق بازرگانی به صورت همزمان صادر می شوند به این معنی که افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند، همچنین این افراد عضو اتاق بازرگانی نیز هستند. افرادی که در زمینه کالاهای صادراتی و وارداتی فعالیت می کنند حتما باید کارت بازرگانی را برای انجام فرایندها و پروسه های اداری و غیر اداری داشته باشند. همچنین نکته ای دیگر در مورد تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی باید بگویم که اگر شخص حقیقی و یا حقوقی فقط دارای عضویت اتاق بازرگانی باشد نمی تواند به صادرات و واردات کالاها اقدام نمایند.

تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی

نکات لازم در مورد تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی:

• یکی از نکات تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی این است که افرادی که دارای کارت بازرگانی نیستند نمی توانند به صادرات واردات اقدام نمایند و این خود یکی از موارد تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت می باشد در چنین مواردی فرد باید از شرکت ها و افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند برای انجام واردات و صادرات و همچنین تهیه ملزومات و احتیاجات مورد نیاز خود و شرکت اقدام نماید.

• موارد دیگر از تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی این است که جهت دریافت کارت بازرگانی فرد باید اظهارنامه مالیاتی تسلیم نماید و همچنین کد اقتصادی خود که از قبل دریافت کرده را ارائه کرده و در مواقعی که نیاز به تسویه حساب مالیاتی است سریع اقدام نماید.

• افرادی که به عنوان مدیران دولتی و یا فعال در شرکت‌های خصوصی در حال فعالیت هستند برای دریافت کارت بازرگانی هیچ گونه محدودیتی ندارند مگر اینکه شرایط خاص پیش آید.

• از موارد دیگر در مورد تفاوت کارت بازرگانی و کارت عضویت اتاق بازرگانی باید بگوییم که در حالت کلی هر شخص حقیقی و حقوقی تنها یک بار می‌تواند به دریافت کارت بازرگانی مبادرت ورزد و در صورتی که بخواهید بیش از یک بار به این کار اقدام نماید باید یک بار به صورت شخصی و بار دیگر به صورت نماینده یک شرکت یا نهاد برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نماید.

• افرادی که سابقه کیفری دارند و یا حکم جرم آنها علنی شده است برای این افراد امکان صدور کارت بازرگانی به عنوان مدیرعامل میسر نمی باشد.

• شخصی که ایرانی تبار نیست در صورتی می تواند اقدام به دریافت کارت بازرگانی نماید که بین کشور زادگاه او و ایران روابط اقتصادی و تجاری وجود داشته باشد.

• افرادی که دارای سابقه کار در نهادهای دولتی می باشند و یا هم اکنون در یک شرکت تعاونی و تجاری دولتی مشغول به کار هستند نمی توانند به عنوان سمت مدیر عامل کارت بازرگانی دریافت نمایند.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶