مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی برای هر فردی که خواهان عضویت در اتاق بازرگانی است بسیار با اهمیت بوده و باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشد. برای هر فردی که خواهان عضویت در اتاق بازرگانی است باید مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی را بگذراند و در این زمینه سوال های زیادی پیش می آید که اولاً عضویت اتاق بازرگانی به چه صورت انجام می شود و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست و چه مزایایی دارد و یا مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی به چه صورتی می باشد و یا هزینه عضویت اتاق بازرگانی و گذراندن مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی چه مقدار می باشد؟ افراد زیادی هستند که دارای کسب و کار بوده و می خواهند به عضویت اتاق بازرگانی در بیایند و مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی را بگذرانند ولی اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و نمی دانند که چگونه باید این فرآیندها را به انجام برساند، ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید:

عضویت در اتاق بازرگانی و مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی:

زمینه فعالیت اتاق بازرگانی در زمینه های تجاری و غیر نفتی می باشد و در واقع اتاق بازرگانی ارگانی است که از تاجران و صاحبان کسب و کار که در سطح عمده و گسترده ای به فعالیت مشغول هستند و زمینه فعالیت آنها در بخش های مختلف مانند صنایع و بازرگانی و معدن و یا کشاورزی هستند تشکیل شده است. اتاق بازرگانی دارای سه رکن اصلی می باشد که شامل هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان و همچنین یک شورای عالی جهت نظارت صنفی در ایران میباشد. البته این امکانات که گفته شد در مورد اتاق بازرگانی موجود در شهر تهران است و اتاق بازرگانی هایی که در شهرستان های کشور عزیزمان ایران وجود دارند دارای دو رکن بوده که دارای یک هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان می باشد و دارای شورای عالی نظام صنفی نمی باشد. طبق قانون هر فرد حقیقی و حقوقی می تواند متقاضی عضویت در اتاق بازرگانی باشد و باید آن فرد مدارک و شرایط لازم را داشته باشد.

مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی

مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی برای افراد حقوقی:

باید تمامی افرادی که در شرکت مشغول فعالیت هستند کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت کرده باشند و این کارت را ارائه نمایند. مورد دیگر این است که باید تمامی هزینه ها برای حق عضویت در اتاق بازرگانی توسط افراد حقوقی پرداخت گردد و همچنین گواهی های لازم برای مشخص شدن قانونی بودن شرکت توسط اداره ثبت شرکتها احراز گردد. مرحله بعدی از مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی این است که مدارک لازم برای اینکه نشان دهد تاریخ تاسیس شرکت چه زمانی می باشد ارائه شود و همچنین آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت و روزنامه رسمی آن و همچنین آگهی هایی که توسط شرکت منتشر شده به صورت تمام و کمال ثبت و ارائه گردند.

مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی برای افراد حقیقی:

افراد حقیقی باید دو قطعه عکس رنگ سبز در طول پرسنلی از خودشان ارائه نمایند و همچنین مدارک لازم جهت مشخص نمودن پایان خدمت و یا گواهی معافیت را ارائه نماید و مورد دیگر اینکه باید گواهی عدم سوء پیشینه که مورد تایید مراجع ذیصلاح باشد را ارائه دهد و همچنین مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی و شناسنامه را تمام و کمال ارائه کند. مورد دیگر در مورد مراحل اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی برای افراد حقیقی این است که فرد باید دارای سن قانونی باشد که سن قانونی در نظر گرفته برای این افراد سن ۲۳ سال می باشد.

 

 

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶