ثبت برند و ثبت علامت تجاری بین المللی: بسیاری از برند­ها، لوگو­ها و شعار­هایی که شما به آن علاقه دارید، شاید ثبت‌شده‌ باشند. یک علامت تجاری ثبت­شده به شما اجازه می­دهد که مالکیت و حق استفاده از نام تجاری کالا یا خدمات مخصوص به خود را در سراسر کشور داشته باشید. پس از ثبت­ میتوانید خود را به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار ثابت با نماد ® پس از نام، لوگو یا شعار خود معرفی کنید.

برند برای هر شرکت که محصول و یا خدماتی را در بازار­های بزرگ امروز در سرتاسر جهان ارائه می­دهد، حائز اهمیت است. ثبت برند و ثبت علامت تجاری بین المللی زمانی که ما بخواهیم با خارج از کشور تبادل کالا یا خدمات داشته باشیم باید برند خود را از آسیب آن کشور­ها هم در امان نگه‌داریم بنابراین علامت تجاری ما هم باید در داخل کشور خود ما مطابق با قوانین کشور خود و هم در کشوری که قصد ثبت برند در آن داریم مطابق قوانین کشور مقصد این علامت تجاری به ثبت برسد. البته این راه دشوار است و راه دوم ثبت بین­ المللی آن برند است. چون کشور­ها درزمینه ثبت برند خود در سایر کشور­ها به مشکل برخوردند کشور­هایی که عضو کنوانسیون پاریس بودند یک سیستم بین­ المللی برای ثبت برند برای کشور­ها پدید آوردن به نام سیستم مادرید که مشکل بسیاری از این قبیل کشورها را برای ثبت علامت تجاری با وضع قوانین حقوقی ثابت برطرف کرد.کشور­هایی که برند خود را به‌صورت بین­ المللی به ثبت رسانده باشند دیگر به ثبت برند در کشور­های دیگر نیاز ندارند.

نحوه و چگونگی ثبت برند و ثبت علامت تجاری بین المللی

برای این­که یک علامت تجاری را در یک کشور ثبت کنید ابتدا باید آن علامت در کشور خود شما ثبت‌شده باشد. درخواست ثبت آن از طریق اداره مالکیت معنوی صورت می­پذیرد. نحوه ثبت بین­ المللی آن به شرح زیر است:

  • به آدرس اینترنتی سایت سیستم مادرید مراجعه کنید
  • یک برگ نامه درخواست ثبت بین ­المللی تهیه کنید
  • تصویر تصدیق ثبت داخلی
  • ارائه وکالت­نامه رسمی وکیل برای اشخاص حقوقی
  • کامل کردن سه فرم طبق تقاضای ثبت در کشور­های که عضو موافقت‌نامه یا پروتکل هستند. از این سه فرم باید سه نسخه تهیه شود
  • پرداخت هزینه ثبت

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶