ثبت برند ساعت – هنگامی که از کنار یک مغازه ساعت فروشی رد می شوید و برند های معتبری همچون رولکس،سیکو و رومانسون را می بینید ناخودآگاه چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟

این شرکت های بزرگ توانسته اند از طریق برند سازی،بازار خود را به وجود آورده و بازار فروش وسیعی برای خود ایجاد کنند.در واقع،برند یکی از مهم ترین ابراز لازم برای شناخته شدن کالا و خدمات یک شرکت چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی می باشد.

می توان گفت بسیاری از برند های معروف و شناخته شده در دنیا در ابتدا از یک ایده یا یک اسم نه چندان مشهور الهام گرفته شده و به مرور زمان میان مردم رواج پیدا کرده و طی سالیان منبع کسب درآمد های هنگفتی شده اند.

شما نیز می توانید با انتخاب یک اسم مناسب و متعاقبا ثبت آن در زمینه فعالیت و حرفه خود،کالا یا خدمات خود را در حوزه داخلی و خارجی مطرح نمایید.در واقع،زمانی که شما علامت تجاری خود را به ثبت می رسانید،این امکان را برای خود فراهم می کنید که در عرصه بین المللی نیز فعالیت خود را گسترش دهید.

مزایای ثبت برند ساعت

ثبت علامت تجاری می تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-حق کاربری انحصاری برند تنها برای شخص حقوقی و یا حقیقی محفوظ خواهد بود که علامت خود را به ثبت رسانده باشد.

-ثبت برند متضمن این است که مصرف کنندگان می توانند تفاوت بین محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

-شخص حقیقی و یا حقوقی با ثبت علامت تجاری خود می تواند از تسهیلات و وام های دولتی استفاده نماید.

-در صورت ثبت برند این حق برای مالک ایجاد می شود که مانع کپی و تقلید نام تجاری خود توسط اشخاص دیگر شود تا بدین صورت مانع سود جویی آن افراد گردد.

-مالک علامت می تواند از برند خود برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده کند.

-در صورتی که مالک علامت قصد اعطای نمایندگی داشته باشد،این گزینه یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در نظر گرفته شود.

-یکی دیگر از عواملی که موجب ترغیب افراد برای ثبت برند می باشد حق امتیاز است.هنگامی که یک فرد برند خود را به ثبت می رساند ،می تواند حق امتیاز خود را به اشخاص حقیقی و یا حقوقی دیگر واگذار کند تا هم به اعتبار شخص مذکور کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقل برای او باشد.

لازم به ذکر است که مرجع ثبت “اداره کل مالکیت صنعتی” است.ثبت کلیه علائم تجاری،طرح های صنعتی و همچنین اختراعات تنها در این اداره صورت می پذیرد.

مدارک موردنیاز برای ثبت برند ساعت

مدارک لازم جهت ثبت برند و ثبت علامت تجاری ساعت به شرح زیر میباشد:

 اشخاص حقوقی:

-کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی، شرکت
-روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت
-نمونه آرم یا لوگو، تایپ نوشتاری برند تجاری مدنظر
-مجوز فعالیت
-درصورتی که برند لاتین باشد یا ریشه زبان غیر فارسی داشته باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی است.

اشخاص حقیقی:

-کپی کارت ملی شناسنامه متقاضی
-نمونه آرم یا لوگو، تایپ نوشتاری برند تجاری مدنظر
-مجوز فعالیت
-درصورتی که برند لاتین باشد یا ریشه زبان غیر فارسی داشته باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی است.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ – ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶