لبنیات را می توان جزو آن دسته از کالا های تند گردشی به حساب آورد که تقاضای بسیار بالایی برای آن وجود دارد. مسلما به نسبت این تقاضا هم، فعالیت زیادی در این حیطه دیده می شود به همین سبب است که تعداد زیادی از شرکت ها برای تصرف بخشی از این بازار به رقابت می پردازند . برای موفقیت در این رقابت باید فاکتور های بسیار زیادی را رعایت نمود . ثبت برند و علامت تجاری لبنیات یکی از این فاکتور ها است که می تواند در پیشرفت شما و کسب درصد بیشتر از بازار، نقش بسیار زیادی داشته باشد . این کار نه تنها به محصولات شما اعتبار و ارزش می بخشد بلکه کمک می کند تا مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید . مزیت دیگری که در ثبت برند وجود دارد جلوگیری از تقلب رقبای شما می باشد و بدین طریق حقوق قانونی شما حفظ می شود . اگر شما هم تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با ثبت برند و علامت تجاری لبنیات بدانید، بهتر است تا انتهای این متن ما را همراهی کنید .

مزایای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

همانگونه که گفتیم رقابت بسیار زیادی در بازار لبنیات وجود دارد . مسلما در هر جایی رقابت بالایی باشد ، پیدا کردن مشتریان وفادار هم بیشتر از هر چیزی اهمیت پیدا می کند. شما برای اینکه مشتریان وفادار خود را بیابید، باید حتما یک برند معتبر و ثبت شده داشته باشید . این موضوع اولین مزیت برای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات می باشد . از طرفی دیگر برند و علامت تجاری به محصولات شما شخصیت و شناسنامه می دهد و باعث می شود تا فروش آن ساده تر و راحت تر انجام شود . این موضوع کمک می کند تا یافتن مشتریان وفادار برایتان ساده تر باشد .

یکی دیگر از معضلات موجود در بازار های پر رقابت کپی برداری و تقلب است و هر اندازه که کار شما بهتر باشد احتمالاً کپی برداری از شیوه تولید و یا بسته بندی شما بیشتر می شود . اگر شما یک برند ثبت شده نداشته باشید نمی توانید از حقوق خود دفاع کنید . از طرفی دیگر امکان صادرات و یا فروش محصولات بی کیفیت تحت عنوان برند و نام شما افزایش می یابد . مادامی که شما برند خود را ثبت کرده باشید، می توانید در برابر این قانون شکنی ها از حمایت قانونی برخوردار شوید . این موضوع در حالی است بدون داشتن برند چنین چیزی ممکن نیست .

نحوه ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

برای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات می بایست مراحل مختلفی را طی نمایید. اولین مرحله تکمیل مدارک لازم است. شما باید قبل از هر کاری مدارک و اسناد لازم برای ثبت برند را آماده نمایید . ما لیستی از این مدارک را در پایین این مطلب برای شما قرار داده ایم. در ادامه می بایست برای برند درخواستی خود، استعلام بگیرید . این کار کمک می کند تا برند شما مشابه برند های دیگر نباشد و یا کسی آن را قبلاً ثبت نکرده باشد . پس از این کار می بایست اظهارنامه مربوط به ثبت برند و علامت تجاری لبنیات را تکمیل نمایید و آن را به اداره مالکیت معنوی ارسال نمایید .

نحوه ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

نحوه ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

پس از این کار می بایست رمز اظهارنامه را دریافت نمایید و حق ثبت و حق صدور آگهی ثبت در روزنامه را بپردازید . لازم به ذکر است که در صورت موافقت با برند شما، آگهی آن در روزنامه رسمی به چاپ می رسد . این موافقت منوط به شرایط مختلفی است . برای مثال برند شما نباید حاوی نشان ادارات دولتی و یا نشان های مملکتی نظیر پرچم و لوگو های حکومتی باشد . از طرفی دیگر برند شما باید در چهارچوب ارزش های فرهنگی کشور باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

همانگونه که اشاره کردیم اولین مرحله در ثبت برند و علامت تجاری لبنیات آماده سازی مدارک لازم برای آن می باشد . حال ممکن است از خودتان بپرسید که این مدارک شامل چه مواردی می شود ؟ این موارد بصورت شامل گزینه های زیر است.

  • دو نسخه از اظهارنامه
  • ده نمونه از تصویر گرافیکی با ابعاد حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر
  • ارائه مدرک دال بر فعالیت شما در حیطه مورد نظر مانند جواز کسب و یا پروانه بهره برداری و امثال آن
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه های ثبت
  • مدارک هویتی ( مادامی که شخص حقیقی باشد تنها کپی کارت ملی و شناسنامه کفایت می کند اما اگر شخص حقوقی باشد باید مازاد بر دو مدرک یاد شده برای صاحبان امضاء ، آخرین روزنامه رسمی هم ارائه شود)
  • ارائه مدارک حق تقدم در صورت تمایل به استفاده ( این مدارک را می توان تا حداکثر ۱۵ روز بعد از ثبت درخواست هم ارائه داد)
مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری لبنیات

نکته : اگر لوگوی برند شما بصورت سه بعدی می باشد، می بایست چند تصویر دو بعدی از آن ارائه شود که ترکیب آن ها بتواند تصویر لوگو را از هر شش جهت نشان دهد .

این موارد در واقع خلاصه شده و مشروحی از روند ثبت برند و علامت تجاری لبنیات بود . این روند می تواند مطابق با قوانین و یا شرایط شما تغییراتی داشته باشد . از طرفی دیگر در برخی موارد مدارک بیشتر و یا حساسیت های مختلفی اعمال می شود که می تواند کار را برای شما دشوار کند و یا فرآیند ثبت را طولانی تر نماید . مشاورین ما در موسسه کاردان ارقام می توانند در طول این مسیر با شما باشند و مانع از بروز چنین مشکلاتی شوند . اگر تمایل دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید هم اکنون با مشاورین ما در گروه کاردان ارقام تماس حاصل فرمایید .