ایران را می توان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میوه در منطقه خاورمیانه است. این موضوع در حالی است که بیشتر کشور های همسایه به دلیل شرایط اقلیمی که دارند نمی توانند از چنین موهبتی برخوردار باشند. این مسئله سبب شده است تا یک موقعیت بسیار عالی برای کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود و بتوانند محصولات خود را مازاد بر بازار داخل، در بازار های خارجی هم عرضه نمایند. این موضوع سبب شده تا میزان ثبت شرکت صادرات میوه در دهه های قبلی رشد چشمگیری را تجربه نماید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ثبت شرکت صادرات میوه را دارید و یا می خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، تا انتهای این متن با ما همراه شوید چرا که تمام نکات لازم در این زمینه را ارائه نموده ایم.

انواع شرکت برای صادرات میوه

عموماً شرکت های صادرات میوه هم مانند سایر شرکت های دیگر ثبت می شوند اما در موارد محدودی مانند مدارک و مجوزات لازم با سایر شرکت تفاوت دارند. عموم شرکت های صادرات و واردات میوه در دو نوع شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود هستند. این شرکت ها عموماً توسط یک یا چند نفر ثبت می شوند و هر شخص به اندازه سرمایه ی خود از سهام و سود شرکت بهره مند خواهد بود. البته تفاوت های شاخصی بین این دو دسته شرکت وجود دارد که باعث می شود هر کس بر اساس نیاز خود اقدام به ثبت این شرکت ها برای امور صادرات میوه نماید. در ادامه این متن مزایای هر دوی این شرکت ها و مدارک لازم برای ثبت آن ها را شرح خواهیم داد. شما می توانید بر اساس نیاز و خواسته خود یک نوع شرکت را انتخاب و بر اساس قوانین رایج اقدام به ثبت آن برای صادرات میوه نمایید.

شرکت با مسئولیت محدود برای صادرات میوه

شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه برای دو یا چند شریک است که می خواهند وجه رسمی را به شراکت خود بدهند. عموم افرادی که چند سالی را در زمینه صادرات میوه فعالیت داشته اند، اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می نمایند. این نوع از شرکت ها عموماً بین دوستان و یا اعضای یک خانواده تشکیل می شود و می تواند وجه رسمی را به کار آن ها ببخشد. برای افتتاح این دسته از شرکت ها تنها دو یا چند شریک کفایت می کند و تعهد هر شریک در قبال بدهی ها و امور شرکت به اندازه سهام آن می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود برای صادرات میوه

شرکت با مسئولیت محدود برای صادرات میوه

در این دسته از شرکت ها باید تمام سهام و دارایی شرکت در زمان ثبت آن پرداخت و تسلیم شده باشد. از طرفی دیگر می بایست عبارت صادرات میوه و فعالیت هم در اساسنامه این شرکت ها قید شود. نکته ای که در رابطه با این شرکت ها وجود دارد قید نمودن نام شرکت در تمام اوراق و لیست ها می باشد. اگر عبارت با مسئولیت محدود ذکر نشود، شرکت به عنوان یک شرکت تضامنی تلقی می شود و قوانین مربوطه در مورد آن اعمال می شود. از طرفی دیگر نباید اسم هیچ یک شرکا در نام شرکت ذکر شود و مادامی که ذکر شود، آن شخص به عنوان ضامن در قبال اشخاص ثالث دیگر شرکت قلمداد می شود .

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود، تمام مدارک هویتی سهامداران از جمله کارت ملی و فتوکپی شناسنامه و … لازم است و می بایست همگی بصورت برابر با اصل ارائه شوند. در کنار این موارد می بایست گواهی عدم سوء پیشینه و رسید پرداخت و یا تعهد تمام سرمایه شرکت هم ارائه شود . اقرار نامه امضاء شده و البته مجوز های لازم هم از دیگر مدارکی است که می بایست در حین ثبت شرکت با مسئولیت محدود ارائه شود .

شرکت سهامی خاص برای صادرات میوه

این شرکت ها را می توان از محبوب ترین گزینه ها برای صادرات میوه دانست. در این شرکت ها تمام سرمایه شرکت توسط موسسان آن تامین می شود و شرکت نمی تواند از طریق پذیره نویسی و یا فروش سهام به بانک و یا بورس اقدام نماید . از طرفی دیگر مسئولیت سرمایه داران در این شرکت ها متناسب با سرمایه آن ها می باشد. برای ثبت این شرکت ها باید حداقل سه عضو به عنوان سهامدار حضور داشته باشند و حداقل سرمایه لازم برای آن هم ۱۰۰ هزار تومان می باشد که ۳۵ درصد آن می بایست در حین ثبت پرداخت شود . اگر بخواهید از این شرکت برای صادرات میوه استفاده نمایید می بایست حتما موضوع صادرات میوه به صورت واضح و حیطه فعالیت شرکت در اساسنامه ذکر شود و واژه سهامی خاص هم در تمامی تابلو ها و اوراق شرکت بصورت خوانا قید شود .

شرکت سهامی خاص برای صادرات میوه

شرکت سهامی خاص برای صادرات میوه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص برای صادرات میوه

برای ثبت این شرکت ها باید گواهی عدم سوء پیشینه تمامی سهامداران و اقرار نامه امضا شده توسط آن ها به سازمان ثبت شرکت ها ارائه شود. از طرفی دیگر می بایست مدارک هویتی نظیر فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی این سهامداران را بصورت برابر با اصل ارائه داد. مادامی که فعالیت این شرکت و سهامداران آن منوط به دریافت مجوز باشد، می بایست آن را در هنگام ثبت شرکت ارائه داد. مازاد بر این سهامداران باید رسید پرداخت ۳۵ درصد از سهام اولیه شرکت را هم ارائه دهند. البته بسته به نوع شرکت ها ممکن است مدارک دیگری هم اخذ شود که تماماً توسط اداره ثبت به شما ابلاغ می شود.

 

نکته : یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات میوه، کارت بازرگانی می باشد زیرا به وسیله این کارت اجازه صادرات و واردات قانونی را دریافت می کنید. این کارت برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود .

 

فرآیند ثبت شرکت صادرات میوه می تواند به نسبت نوع محصول و البته کشور مقصد شرایط متفاوتی را ایجاد نماید . از طرفی دیگر گاهاً در طول پروسه با مشکلاتی مواجه می شوید که کار را برای شما طولانی می کند . حضور یک مشاور می تواند شما را از چنین مشکلاتی دور سازد و فرآیند کار را برای شما ساده تر نماید . مشاورین ما در موسسه کاردان ارقام می توانند در تمام طول پروسه ثبت شرکت صادرات میوه همراه شما عزیزان باشند .