چرا ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه ضرورت دارد؟

ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه با هدف پیشبرد اقدامات بازاریابی ضروری است. با توجه به اینکه چای و قهوه از مهم ترین و پرمصرف ترین  نوشیدنی های رایج در ایران و جهان به شمار می روند، ثبت شرکت به منظور تولید، فرآوری، بسته بندی یا صادرات چای و قهوه و به دنبال آن ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه اهمیت بسیار زیادی دارد. می توان با ثبت شرکت و تولید محصولات با کیفیت صادراتی، علاوه بر بازار های داخلی با ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه جهت ورود به بازار های فرامرزی برنامه ریزی نمود و از سود سرشاری بهره­مند شد. البته برند های خوشنام جهانی، سالها است در این عرصه حضور دارند. به عنوان مثال، برند انگلیسی توینینگز از سال ۱۷۰۶ در این زمینه فعال است.

اگر نظر شما به این مسئله جذب شده است، همین حالا می توانید با مشاوران با تجربه­ی موسسه تماس حاصل نموده و شرایط ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه را جویا شوید.

برخی از برند های جهانی چای قدمتی بیش از سه قرن دارند.

ثبت-برند-و-علامت-تجاری-چای-و-قهوه

ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه زمینه را برای حضور موثر در کمپین های تبلیغاتی فراهم می آورد. یک برند جذاب که در ذهن مخاطب ثبت شود و حس اعتماد او را به محصولات شما جلب کند، کلید طلایی برای فروش بیشتر و در نتیجه رشد و توسعه­ی روز افزون کسب و کار شما است. اهمیت این موضوع در جهان صنعتی و رقابتی امروز کاملاً اثبات شده است. غول های تجاری مثل مایکروسافت، اپل، کوکاکولا و … برند خوش نام خود را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند. جالب است بدانید اعطای مجوز استفاده از برند یکی از راههای کسب درآمد برای این شرکت ها است.

اقدامات لازم جهت ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه:

به منظور ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه باید به آدرس اینترنتی  مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی iripo.ssaa.ir مراجعه نمود. در این سامانه، به صورت مرحله به مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت را ثبت نمایید. همچنین اسکن مدارکی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را بارگذاری کنید. پس از پرداخت هزینه های مربوط به بررسی درخواست ثبت، یک کد پیگیری دریافت می نمایید. در انتها نیز باید یک نسخه از فرم های تکمیل شده را پرینت نموده و پس از امضاء نمودن، به همراه مدارکی که در سامانه یاد شده مشخص گردیده، به آدرس مرکز مالکیت معنوی ارسال کنید. کارشناسان سازمان مدارک شما را بررسی می کنند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، حق الثبت نهایی را پرداخت و گواهی ده ساله اجازه استفاده از برند به شما داده می شود.

در صورت کامل بودن مدارک، گواهی ده ساله استفاده از برند صادر می شود.

ثبت-برند-چای-و-قهوه

برند و علامت تجاری چای و قهوه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه مستلزم رعایت نکاتی است. شما باید برای طراحی لوگو، انتخاب رنگ ها، شعار تبلیغاتی، فرم کلمات به کار رفته و به طور کلی هر آنچه که معرف برند و علامت تجاری شما باشد خلاقانه عمل کنید و برند شما کاملاً مبتکرانه باشد. در صورت عدم رعایت این نکته درخواست شما در همان مرحله اول رد می شود. حتی بعد از این مرحله هم در صورت تشابه برند شما با برندی که زودتر ثبت شده، صاحب برند اول می تواند شکایت نموده و ادعای غرامت کند. همچنین برند نباید به گونه ای طراحی شود که با ارائه­ی اطلاعات غلط به مردم، ایشان را دچار گمراهی و ضرر و زیان کند.

هنگام طراحی برند باید خلاقانه عمل کرد.

مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه چیست؟
  • شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره (با توجه به نوع شرکت سهامی یا با مسئولیت محدود و …).
  • روزنامه رسمی که در آن آگهی تاسیس و … شرکت درج شده باشد.
  • با توجه به زمینه فعالیت شرکت باید مجوز های لازم ارائه شود (مثلاً مجوز بهداشتی و …).
  • تصویر نشان تجاری طراحی شده با فرمت مورد قبول سامانه.
  • فیش های واریزی مربوط به هزینه های کارشناسی، حق الثبت و … .

در صورتی که در زمینه­ی ثبت برند و علامت تجاری چای و قهوه سوالی دارید، می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نموده و در سریعترین زمان ممکن به پاسخ لازم دست یابید.