ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای چه مزایایی دارد؟

ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای می تواند نشان تجاری فعالیت شما در زمینه صنعت رستوران و فست فود را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. با توجه به فشردگی فعالیت ها در زندگی امروزی، زمان کمتری برای تهیه و صرف غذا در اختیار داریم. معمولا در هفته چند بار به رستوران مراجعه نموده یا از فست فود استفاده می کنیم.  فست فود یکی از گونه های جدید مواد غذایی است که در زمان کمی آماده و مصرف می شود.

فست فود یکی از گونه های جدید مواد غذایی است که در زمان کمی آماده و مصرف می شود.

با توجه به گسترش این سبک از زندگی، علی رغم اینکه توصیه می شود کمتر از فست فود استفاده کنیم، فست فود به یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین گونه های غذایی در ایران و جهان تبدیل شده است. در صنعت رستوران و فست فود، اعتماد مخاطب و وفاداری او به یک برند حرف اول را می زند. حتماً شما هم دیده اید که در میان رستوران های یک شهر، یک یا چند رستوران به خاطر کیفیت محصول و خدماتی که ارائه می دهند، مشتریان بیشتری داشته و در نتیجه اقدام به تاسیس شعب بعدی در همان شهر یا شهر های دیگر می کنند. به تدریج با گسترش شعب، رستوران زنجیره ای شکل گرفته که پس از ثبت شرکت، توسط یک واحد اداره می شود. در این مرحله، ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای می تواند با صیانت از نام و اعتبار شرکتی که با زحمت بسیار این اعتبار را کسب نموده مانع از سوءاستفاده های احتمالی گردد.

اگر قصد ورود به این کسب و کار پرسود را دارید، می توانید با مشاوران مجرب موسسه کاردان ارقام تماس حاصل نموده و از شرایط ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای اطلاع یابید.

ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای به منظور تهیه، توزیع و ارائه­ی مواد غذایی و فست فود اهمیت بسیار زیادی دارد. به دنبال کسب اعتماد مخاطب، با فروش بیشتر می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید. در کشور ما نیز چند دهه است که رستوران های زنجیره ای و فست فود های زنجیره ای اقدام به تبلیغ برند خود می کنند و در شهر های مختلف شعبه دایر می نمایند. همچنین شما می توانید با اعطای امتیاز استفاده از برند خود به متقاضیان کسب درآمد داشته باشید.

البته رستوران های شاخصی نیز هستند که تنها با یک شعبه فعالیت می کنند و در واقع غیر زنجیره ای اند، اما به دلیل کیفیت خدمات، شناخته شده هستند و مشتریان پروپاقرص خود را دارند. صاحبان این رستوران ها باید برند و نام تجاری خود را ثبت کنند تا از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری شود.

اقدامات لازم ثبت برند  رستوران و فست فود

جهت ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای باید وارد پایگاه اینترنتی  مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی iripo.ssaa.ir شوید. پس از ثبت مرحله به مرحله اطلاعات شخصی (برای اشخاص حقیقی) و شرکت (برای اشخاص حقوقی) و بارگذاری مدارک اسکن شده، هزینه بررسی اسناد از شما اخذ و یک کد رهگیری دریافت می نمایید. سپس باید یک نسخه چاپ شده از فرم هایی که تکمیل نموده اید، را به همراه مدارکی که سامانه از شما درخواست می کند به آدرس اعلامی در سامانه ارسال نمایید. در صورت کامل بودن مدارک، پس از بررسی کارشناسان و پرداخت حق الثبت نهایی، گواهی ده ساله حق استفاده از برند به شما اعطا می گردد.

ثبت برند مانع از سوءاستفاده از نام و اعتبار صاحب برند اصلی می شود.

برای ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای به چه مدارکی نیاز است؟

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره.
  • آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی (برای اشخاص حقوقی).
  • با توجه به اینکه فعالیت در این زمینه مستلزم دریافت مجوز های لازم از مراجع صادر کننده مجوز فعالیت های بهداشتی و غذایی است، این مدارک باید ارائه گردد.
  • نشان تجاری طراحی شده با مشخصاتی که در سامانه ذکر شده باید بارگذاری گردد.
  • پرداخت هزینه های مربوط به کارشناسی مدارک، حق الثبت و … .

اگر در اندیشه ­­ی ثبت برند و علامت تجاری رستوران و فست فود زنجیره ای و غیر زنجیره ای هستید، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس با کارشناسان موسسه دریافت نمایید.