ثبت نمودن شرکت تور و گردشگری نقطه آغاز فعالیت رسمی در صنعت توریسم است. به لحاظ تاریخی توریسم با فرهنگ بشر عجین شده و اولین نمود های آن در دوران باستان و پس از لشکر کشی های مصریان، رومیان و سایر حکومت هایی که به جابجایی مردمان خود در سرزمین های جدید می پرداختند باز می گردد. طبق تعاریف متداول هر مسافرتی که بواسطه آن شخص به تنهایی یا با خانواده از محل زندگی خود خارج شود گردشگری یا توریسم نامیده می شود. امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی و فشرده شدن فعالیت های انسانی، وقت کمتری برای مسافرت، تفریح و گردشگری داریم. به همین دلیل استفاده از خدمات یک شرکت تور و گردشگری حرفه ای می تواند هم در هزینه های ما صرفه جویی کند و هم با برنامه ریزی دقیق مسافرت، خاطره خوبی را از سفرمان به جا بگذارد.

در همین راستا ثبت شرکت در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شما قصد ثبت شرکت تور و گردشگری دارید به شما تبریک می گوییم. زیرا علاوه بر کمک کردن به انسان های بسیاری برای بهبود کیفیت زندگی با سفر و ثبت خاطرات شیرین می توانید از منافع سرشار صنعت توریسم بهره مند شوید.

برای ثبت شرکت گردشگری با توجه به حوزه فعالیتی که در نظر دارید، باید به سازمان میراث فرهنگی، حج و زیارت یا هواپیمایی کشور مراجعه کنید و تأییدیه های لازم را کسب کنید. انواع مجوز هایی که برای شرکت های تور و گردشگری صادر می شود شامل شرکت های بند (الف) و (ب) و (پ) می شود.

شرکت‌های با مجوز بند (الف) حق صدور بلیط هواپیما و انجام خدمات مسافرت هوایی را دارند.

ثبت-شرکت-توریسم-و-گردشگری-1

 

شرکت‌هایی که خدمات گردشگری مذهبی در مسیرهای مکه، مدینه، سوریه، کربلا و سایر قطب های زیارتی را ارائه می دهند، باید دارای مجوز بند (پ) باشند. بدیهی است مدیران شرکتهای گردشگری باید این مجوز را با همکاری سازمان حج و زیارت اخذ کنند.

شرکت‌های با مجور بند (پ)

مجوز بند (ب) برای شرکت هایی است که حق صدور بلیط هواپیما و حق فعالیت در مسیرهای زیارتی را به هیچ وجه ندارند. البته شرکت‌هایی که مجوز بند (الف) و (پ) دارند نیزحق ورود در حوزه‌هایی که شرکت‌های بند (ب) فعالیت هستند را ندارند.

مسلم است که برای ثبت شرکت تور و گردشگری مراحلی طی شود. ابتدا باید متقاضی اساسنامه ای تنظیم و در آن موسسان را معرفی کند، سپس به سازمان مربوطه (میرتث فرهنگی، حج و زیارت و …) مراجعه کند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مدارک و سوابق موسسان و مدیر فنی را بررسی و در صورت تایید مدارک مجوز را صادر می کند و سپس متقاضی برای ثبت شرکت تور و گردشگری در اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کند. پروسه ثبت شرکت گردشگری از ابتدا تا انتهای ثبت حدوداً سه ماه به طول می‌انجامد. مشاوران با تجربه شرکت ما که سالهاست در زمینه ثبت شرکت تور و گردشگری تبحر دارند می توانند این مسیر را برای شما تسهیل نموده و در کمترین زمان شرکت تور و گردشگری شما را ثبت نمایند.

جهت شرکت تور و گردشگری نیاز به احراز یک سری شرایط و آماده نمودن یک سری مدارک و معرفی یک مکان مناسب جهت فعالیت دارید:

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت گردشگری:

۱-داشتن تابعیت ایران
۲- دارا بودن حداقل ۲۵ سال سن
۳- حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز لیسانس است
۴-پایبندی به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید کشور
۵-گواهی عدم اعتیاد
۶-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
۷-مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت یا معافیت)
۸-عدم اشتغال در جای دیگر
۹-داشتن سابقه کاری مرتبط (حداقل سه سال) در زمینه مرتبط

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تور و گردشگری:

اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی
مدارکی که بیانگر سابقه کار و پرداختهای بیمه باشد
برای شخص های حقوقی ، اظهارنامه رسمی ثبت شرکت ها
اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
اصل و کپی مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید
عکس سه در چهار متقاضی به تعداد ۴ عدد

ویژگی های دفتر جهت ثبت شرکت تور و گردشگری :

۱-دارای سند تجاری یا اداری باشد.
۲-ارائه مدارکی که مالکیت یا وضعیت اجاره ملک را مشخص کند
۳-تجهیز مکان به امکانات مناسب نوع فعالیت مربوطه
۴-دفتر باید در همکف و یا طبقه اول باشد، به طوری که معرض دید عموم قرار گیرد.

۵-مساحت حدود ۴۰ تا ۷۰ متر مربع داشته باشد.

علاوه بر رعایت موارد بالا برای کسی که به به عنوان متقاضی به سازمان مورد نظر درخواست می دهد، حتماً باید یک نفر را هم به عنوان مدیر فنی به سازمان معرفی کنید که هم شرایط بالا را داشته و هم دو شرط زیر را دارا باشد:

۱- تسلط به زبان انگلیسی و یا یکی از زبان های دیگر که توصیه می شود اگر می خواهید خدمات زیارتی ارائه دهید  بهتر است مدیر فنی با زبان عربی آشنا باشد.
۲-محل اخذ مدرک زبان مدیر فنی مدرک زبان باید یکی از مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط ویا آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی خدمات مسافرتی باشد.
این نکته را هم یادآوری می کنیم که متقاضی مجوز تاسیس شرکت، به عنوان تضمین باید حداقل پنجاه میلیون ریال را برای هر مجوزی که می خواهد دریافت کند به بانک مرکزی ایران ارئه کند. البته این مبلغ،  بر اساس تورم هر دو سال یک بار قابل افزایش است.

بسیار عالی! حالا که تمام شرایط را دارا هستید و همه مدارک را هم آماده کرده اید نوبت به انتخاب نام مناسب برای شرکت تور و گردشگری شما می رسد. دقت کنید که نام انتخابی باید مرتبط با فعالیت و ایرانی باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص ثبت شرکت توریستی و گردشگری میتوانید از طریق شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ – ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶  با کارشناسان خبره موسسه کاردان ارقام در ارتباط باشید