واردات و صادرات چرم از دیر باز مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و همیشه به عنوان یک کالای مورد نیاز برای جوامع بشری مورد استفاده قرار گرفته است . این روز ها با افزایش تنوع و البته مدرن شدن جهان استفاده از این محصولات اهمیت بیشتری یافته است و لذا بازرگانان اقدام به ثبت شرکت صادرات و واردات چرم  می نمایند تا بتواند فعالیت های خود را در چهارچوب قوانین کشور ها گسترش دهند . این موضوع هم در ایران با توجه به حجم کارگاه ها و البته نیازی که وجود دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و هر ساله شرکت های بسیاری در این زمینه به ثبت می رسند.

طبق قوانین جمهوری اسلامی در ایران می توان نسبت به صادرات و واردات سه دسته از کالا ها مبادرت کرد . این سه درسته عبارت اند از کالای مشروط، کالای مجاز و کالا های ممنوع که هر سه آن ها خود شامل چندین نوع کالا می شوند . کالا های مشروط عبارتند از دارو ها و وسایل بهداشتی که واردات و یا صاردات آن ها منوط به اجازه دولتی است . کالا های ممنوع شامل مواردی است که در داخل نیاز مبرمی به آن ها وجود دارد و لذا صادرات آنان ممنوع اعلام می شود . این دسته برای واردات کاملاً تغییر می کند و به کالاهایی اطلاق می شود که مطابق با قوانین داخلی کشور استفاده از آن ها منع شرعی و قانونی دارد که از جمله آن ها می توان به مشروبات الکلی اشاره نمود .

آخرین و البته بزرگترین دسته عبارت است کالا های مجاز که خواهان زیادی دارد. این دسته از کالاها به مواردی اطلاق می شود که صادرات و واردات آن ها هیچ منع قانونی ندارد. چرم ها عموماً در این دسته قرار می گیرند و به همین سبب است که برای واردات و یا صادرات آن ها هیچ گونه مجوزی نیاز نمی باشد . البته بیشتر تاجران برای بهبود رویه کاری نسبت به ثبت شرکت صادرات و واردات چرم اقدام می نمایند تا بتوانند فعالیت خود را در چهارچوب قانون گسترش دهند . اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است تا انتهای این متن با ما همراه شوید چرا که قصد داریم در این رابطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

انواع شرکت برای صادرات و واردات چرم

برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم می توان از انواع مختلف شرکت ها بهره گرفت . به عبارت ساده تر شما می توانید با انواع شرکت ها نسبت به انجام این کار مبادرت نمایید البته این موضوع منوط به داشتن شرایط لازم است. از انواع شرکت هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرند می توان به شرکت سهامی، نسبی، با مسئولیت محدود ، تضامنی، سهامی مختلط، سهامی غیر مختلط و تعاونی اشاره نمود . اگر چه انواع این شرکت ها زمینه لازم برای صادرات و واردات چرم را دارند اما عموماً برای صادرات و واردات چرم از شرکت های سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود استفاده نمایند . این دو شرکت عموماً زمینه بهتری برای فعالیت های بازرگانی دارند و نحوه ی تقسیم سهام و مسئولیت هم در آنان بهینه تر است . در کنار این موارد نحوه ثبت آن ها هم بسیار ساده است.

انواع شرکت برای صادرات و واردات چرم

انواع شرکت برای صادرات و واردات چرم

این دو شرکت در موارد زیادی از جمله نحوه ثبت با یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی از موارد جزئی با یکدیگر متفاوت هستند اما در هر حال می بایست در اساسنامه هر دو شرکت موضوع فعالیت آن رعایت شود . به عبارت ساده تر می بایست در اساسانامه شرکت موضوع صادرات و واردات کالا را قید نمود . ما در ادامه مهم ترین مدارکی را که برای ثبت این دسته از شرکت ها نیاز است را برای شما عنوان می کنیم تا بدین طریق گوشه ای از نیاز شما در این زمینه بر طرف شده باشد .

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم

برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم می بایست مدارک مختلفی را به مراجع مربوطه ارائه دهید . این مدارک عموماً در جهت اثبات فعالیت شما و تایید هویت  شما می باشد .  فرم درخواست ثبت شرکت واردات و صادرات اولین مدرک است . شما می بایست این فرم را در دو نسخه تکمیل  و آن را به مراجع ارائه دهید . پس از این شما می بایست شرکت نامه و تقاضای ثبت شرکت چند منظوره را تکمیل و آن ها را هم در دو نسخه ارائه کنید . لازم به ذکر است که می بایست امضای تمامی موسسان بر روی این فرم ها موجود باشد .

پس از این شما می بایست صورتجلسه اولین مجمع عمومی شرکت را همراه با امضای حاضرین آماده نمایید و به همراه اساسنامه شرکت ضمیمه پرونده خود کنید . لازم به ذکر است که می بایست در اساسنامه شرکت موضوع فعالیت شرکت بصورت واضح ذکر شود و امضای تمام سهامداران بر روی آن باشد . پس از این مورد شما باید مدارک هویتی تمام سهامدارن را برابر با اصل نموده و همراه با مدارک یاد شده  و گواهی سوء پیشینه آنان ارائه دهید . زمانی که مدارک را ارائه دهید توسط کارشناس بررسی می شود و مادامی که نیاز به پروسه  و یا مدرک جدیدی باشد توسط مراجع به شما اعلام می شود . لازم به ذکر است که اگر حیطه فعالیت شما ویژه باشد می بایست از مراجع مربوطه مجوزات لازم را اخذ نمایید . البته برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم عموماً مجوز خاصی درخواست نمی شود بلکه می بایست کارت بازرگانی را ارائه دهید .

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات چرم

کارت بازرگانی برای تمام شرکت هایی که در حیطه صادرات و واردات کالا فعالیت می نمایند الزامی است و عموماً توسط اتاق بازرگانی ارائه می شود . بهتر است کارت بازرگانی با هویت حقوقی و برای ماهیت شرکت  اخذ شود چرا که در طول پروسه ی صادرات نقش بسیار حیاتی را ایفا می نمایند . لازم به ذکر است که گاهاً در طول پروسه ثبت شرکت صادرات و واردات چرم مدارک دیگری هم درخواست می شود که توسط مراجع مربوطه به شما ابلاغ می شود . در بسیاری از مواقع عدم اطلاعات کافی در ثبت شرکت صادرات و واردات چرم موجب می شود تا متقاضیان در طول کار با مشکلات مختلفی مواجه شوند . کارشناسان ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند مانع از بروز این مشکلات برای شما شوند .