آیا شما به دنبال حفاظت درست از نام یا لوگوی خود هستید؟ اگر چنین است، علامت تجاری خود را ثبت کنید. شما می‌توانید هم نام تجاری و هم لوگوی محصول، خدمات یا شرکت خود را به‌ عنوان علامت تجاری ثبت کنید. پس از آن که درخواست ثبت دادید ممکن است از شما خواسته شود که نسبت به رفع نقص علامت تجاری خود اقدام کنید. در حقیقت رفع نقص یا رفع اخطار ثبت برند، به این معنی است که ایرادات قانونی خود را رفع کنید و یا نواقصی که در تکمیل پرونده وجود دارد، نیز رفع شود.
در ادامه یک نامه از کارشناس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور مبنی بر اخطار اداری رفع نقص یا اخطار اداری رد، به پرونده پیوست می شود. یک روز طول می کشد تا این اخطار از طریق ایمیل یا تلفن به دست شما برسد.
درنتیجه با توجه به ماده های قانونی می توان نسبت به رفع اخطار ثبت برند اقدام کرد. در ضمن مهلت شما برای اقدام به رفع اخطار ثبت برند یک ماه خواهد بود. درصورتی‌که در این مدت مقرر نسبت به رفع اخطار ثبت برند اقدام نکنید پرونده شما رد می شود و مجبور خواهید بود همه این مراحل را از اول آغاز کنید.
اگر اخطار مبنی بر رفع نقص باشد شما ۳۰ روز فرصت دارید تا ایرادات پرونده خود را برطرف کنید ولی اگر اخطار رد برای شما بیاید، آنگاه باید اقدام به دعوای حقوقی در دادگاه بکنید که در این صورت شما خواهان و اداره ثبت علائم تجاری خوانده است.

رفع اخطار ثبت برند 2

در صورت رد درخواست ثبت، چگونه باید نسبت به رفع اخطار ثبت برند اقدام کرد؟

درصورتی‌که کالای شما با طبقه‌بندی در اظهار نامه شما منطبق نباشد، از شما درخواست می شود که به اصلاح طبقه بندی کالای خود بپردازید.
زمانی که اخطار رفع نقص برای شما رسید، شما باید به رفع نواقص بپردازید. اگر اخطار مربوط به شباهت باشد شما باید با آوردن مدارک ثابت کنید برند شما منحصربه‌فرد است و به این طریق به رفع اخطار ثبت برند بپردازید در غیر این صورت باید از اول یک علامت تجاری برای خود انتخاب کنید.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶