شما به‌ عنوان شخصی که تازه کسب‌ و کار جدید خود را آغاز کرده­ اید لازم است برای پیشبرد تجارت خود و همچنین جلب مشتری اقدام به ثبت برند خود کنید؛ بنابراین، منطقی است که از نام تجاری، نام برند و آرم خود محافظت کنید. انجام این کار شما را در موقعیتی قرار می­دهد که به‌موجب آن شما می­توانید علیه هر فرد جاعل و یا کسی که بدون مجوز از برند شما استفاده می­کند، اقدام کنید. درصورتی‌که کسی نسبت به درخواست ثبت برند شما اعتراض داشت می­توانید به‌ صورت زیر نسبت به رفع اعتراض ثبت برند اقدام کنید.

هر فرد ذی­نفع فقط ۳۰ روز مهلت دارد که در مورد درخواست ثبت برند اعتراض کند. او باید این اعتراض را به اداره مالکیت صنعتی تسلیم کند و اداره مالکیت صنعتی اعتراض فرد ذی­نفع را به متقاضی اعلام می­کند. فرد متقاضی درصورتی‌که بخواهد نسبت به رفع اعتراض ثبت برند اقدام کند، او هم باید ادله خود را با دلیل و مدرک نسبت به برند خود به این اداره تسلیم کند. اگر فرد متقاضی این کار را نکند، درخواست ثبت برند او رد خواهد شد.

اداره مالکیت صنعتی یادداشت فرد معترض و متقاضی را بررسی می­کند و پس از بررسی تصمیم می­گیرد که درخواست فرد متقاضی را رد کند یا به رفع اعتراض ثبت برند بپردازد.

اگر تائید شود حق با فرد معترض است، چگونه باید نسبت به رفع اعتراض ثبت برند اقدام کرد؟

اگر ثابت شد که حق با فرد معترض است، متقاضی باید در مدت ۳۰ روز که مرجع ثبت به او مهلت خواهد داد، به رفع نواقص برند خود بپردازد و به‌ این‌ ترتیب نسبت به رفع اعتراض ثبت برند خود اقدام کند.

اگر فرد معترض که خود را مالک علامت تجاری موردنظر می­داند، خود نیز برند خود را ثبت نکرده باشد، باید علاوه بر اعتراض نسبت به ثبت برند خود نیز اقدام کند. مهلت اعتراض فرد متقاضی نسبت به درخواست فرد معترض ۲۰ روز خواهد بود.

موسسه کاردان ارقام رئیس و عضو انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران با داشتن سابقه ۲۷ ساله در زمینه خدمات اداری مشاور خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۶۶۷۰۴۶۳۰ ۰۲۱۶۶۷۱۳۵۹۶