مراحل ثبت انواع شرکت موضوعی است که اگر قصد راه اندازی یک شرکت و همچنین ایجاد یک کسب و کار برای خود را دارید، باید به خوبی از آن اطلاع داشته باشید ما در این مقاله قصد داریم تا به  چگونگی انجام کار در مراحل ثبت انواع شرکت بپردازیم ، پس با ما همراه باشید :

وقتی می خواهیم یک کسب و کار جدید راه بیندازیم و یا به دنبال تأسیس یک شرکت تجاری هستیم حتما باید یک طرح کسب و کار و برنامه ریزی دقیق مالی داشته باشیم. در کشور ما ایران شرکتها با اهداف و موضوعات گوناگونی تاسیس می‌شوند، برای مثال دسته ای از افراد هستند که نوآوری جدیدی در کسب و کار خود ندارند و با توجه به تجربیات گذشتگان و با یک هدف مشخص و از پیش تعیین شده مانند واردات و یا فروش محصول به فعالیت می پردازند ، اما همچنین دسته از افراد نیز هستند که با ارائه یک ایده و خلاقیت جدید و یا تولید یک محصول نو و همچنین از طریق فروش از فضای مجازی به کسب و کار و ایجاد درآمد و اشتغال می‌پردازند.

در حال حاضر ثبت کردن یک شرکت مانند گذشته بسیار سخت نیست و با توجه به دیجیتال شدن فرایند کارها خود افراد بدون نیاز به موسسات ثبت شرکت می توانند مراحل ثبت انواع شرکت را انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم تو مراحل ثبت انواع شرکت را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید :

اولین مرحله از مراحل ثبت انواع شرکت

اولین مرحله از مراحل ثبت انواع شرکت مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکتها و موسسات تجاری می باشد. بعد از مراجعه به این سایت باید فرم خاصی را با دقت پر کرده و در قسمت اطلاعات متقاضی باید اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل وارد نمایید.

مراحل ثبت انواع شرکت ها

انتخاب نام مناسب برای ثبت عنوان نام شرکت

مرحله دوم از مراحل ثبت انواع شرکت انتخاب نام مناسب برای شرکت است. کسی که قصد بت شرکت دارد باید نام های مورد نظر خودش را بدون ذکر کلمه شرکت در ابتدای آنها مشخص نماید و شخص می تواند تا پنج نام را به عنوان نام شرکت برای خودش در نظر گرفته و در فرم مربوطه پر نماید تا نهایتا یکی از آنها انتخاب شود.

مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت

مرحل بعدی از مراحل ثبت انواع شرکت مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت است که باید در آن موضوع اصلی فعالیت شرکت و مدت زمانی را که می خواهید به فعالیت در شرکت بپردازید به صورت گزینه محدود و نامحدود مشخص کنیم.

مشخص کردن آدرس شرکت

مرحله بعد از مراحل ثبت انواع شرکت اطلاعات مرکز اصلی شرکت نام دارد. همانطور که مشخص است باید در این قسمت آدرس محلی که شرکت در آن واقع است را مشخص نمایید و در فرم مربوطه وارد کنید.

معلوم کردن میزان سرمایه اولیه شرکت

مرحله بعد از مراحل ثبت انواع شرکت مرحله سرمایه شخص حقوقی نام دارد. شرکتهایی که به صورت مسئولیت محدود هستند باید حداقل سرمایه مورد نظر خود و شرکت هایی که به صورت سهامی هستند باید ارزش سهام و تعداد سهام مورد نظر خود را مشخص نمایند.

مشخص کردن نام شرکا و سمت اشخاص

در این مرحله از مراحل ثبت انواع شرکت باید نام تمامی شرکا به اضافه اطلاعات فردی تمامی افراد و اشخاصی که در شرکت حضور داشته با مشخص کردن سمت تمامی اشخاص وارد گردد.

وارد کردن میزان سهام اشخاص و همچنین ارتباط بین اشخاص

در این مرحله از مراحل ثبت انواع شرکت باید میزان سهم هریک از شرکا و همچنین اطلاعات مربوط به نماینده شرکت و اختیاراتی که وی دارد مشخص شود.

مراحل ثبت انواع شرکت ها

مشخص کردن شعبات شرکت

در صورتی که شرکت شما دارای شعبه هایی می باشد، باید اطلاعات مربوط به شعبات در این قسمت وارد شود.

مشخص کردن روزنامه سالی ، مالی و ارائه اظهارنامه و تکمیل اساسنامه و همچنین تکمیل شرکتنامه

در این مرحله باید تمامی مواردی که در عنوان مطلب ذکر شد ارائه و تکمیل گردد.

تکمیل مدارک لازم برای ثبت شرکت

در این مرحله از مراحل ثبت انواع شرکت، هر یک از شرکت‌ها با هر موضوعی که باشد مدارک مورد نیاز خود را نیاز دارد که در مقالات دیگر عنوان شده اند برای ثبت شرکت باید تمامی مدارک خواسته شده تکمیل و ارائه گردد.

ارسال مدارک و فرم های خواسته شده از طریق پست

تمامی مدارک و فرم هایی که در بالا عنوان شدند، بعد از اینکه به صورت دقیق تکمیل و ارائه گشتند و به امضای تمامی شرکت‌ها و اشخاص حاضر در شرکت رسیدن برای اداره ثبت شرکتها در تهران و بوسیله پاکت های مخصوص به خود ارسال می گردد.