شیراز را می توان یکی از مهم ترین و البته بزرگترین کلان شهر های ایران دانست که از لحاظ تاریخی و سیاسی اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود تعداد زیادی از توریست و البته موقعیت مهم تاریخی و فرهنگی این شهر موجب شده است تا سرمایه گذاری های زیادی در این شهر انجام شود. مجموع این موارد سبب شده است تا اهمیت ثبت شرکت در شیراز بیشتر شود چرا که این امر مزایای زیادی را برای مالکین آن به همراه خواهد داشت.

البته قبل از اینکه بخواهید شرکت خود را در این شهر به ثبت برسانید باید ابتدا نوع آن را انتخاب نمایید. از انواع شرکت های قابل ثبت در شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

لازم به ذکر است که در شیراز می توان تمام شرکت های قابل ثبت در ایران را به ثبت رساند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و موارد ذکر شده صرفاً محبوب ترین آن ها می باشد. بیشتر سرمایه داران در حین ثبت شرکت انواع شرکت سهامی را بیش یا سایرین می پسندند چرا که مزایای قانونی بیشتری دارد و نحوه ی اداره آن نیز بسیار آسان تر است .

شرکت سهامی خاص

همانگونه که گفتیم شرکت سهامی خاص یکی از محبوب ترین انواع شرکت ها در ایران می باشد که می تواند برای مالکان خود مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. شرکت سهامی بیشترین آمار ثبت شرکت در شیراز را به خود اختصاص داده است. در این دسته از شرکت ها تمامی سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین شده و مسئولیت هر سهامدار متناسب با میزان سرمایه آن می باشد . برای تاسیس این شرکت می بایست حداقل ۳ سهامدار وجود داشته باشد تا فرآیند های اداری انجام شود. از طرفی کمترین میزان برای تاسیس این شرکت ۱۰۰ هزار تومان می باشد .

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص دارای قانون های تعریف شده ای می باشد و لذا اداره کردن و البته ثبت آن بسیار ساده تر می باشد . از طرفی چندین ماده قانونی در رابطه با نوع اداره این شرکت ها تعریف شده که کمک می کند تا مدیریت و البته پیگیری امور اداری این شرکت ها بسیار ساده تر باشد . این موضوع باعث شده است تا بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در شیراز به ثبت شرکت سهامی خاص روی بیاورند. ما در ادامه مراحل و مدارک لازم برای ثبت این دسته از شرکت ها را برای شما عزیزان ارائه داده ایم .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز می بایست مجموعه ای از مدارک را ارائه داد که بیشتر این مدارک برای احراز هویت شما می باشد . قبل از هر چیزی باید بدانید که گاهاً این مدارک برای برخی از حوزه های کاری مختلف تغییر می کند و ممکن اداره ثبت شرکت ها برگه ها و موارد دیگری را هم از شما درخواست کند. با توجه به این موضوع بهتر است همواره یک مشاوره خبره و با تجربه را در کنار خود داشته باشید .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در شیراز به شرح زیر است :

  • اساسنامه امضا شده شرکت ( در دو نسخه )
  • اظهارنامه شرکت بصورت امضا شده ( در دو نسخه )
  • صورت جلسه مجمع عمومی شرکت بصورت امضا شده ( دو نسخه )
  • صورت جلسه هیئت مدیره
  • مدارک هویتی تمام سهامداران و بازرسان
  • ارائه فیش بانکی مبنی بر پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت در بانک و ارائه گواهی بانکی
  • ارائه مجوزات لازم (در صورت نیاز)
  • ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستر ( برای حالتی که سرمایه شرکت غیر نقدی باشد)
  • ارائه سند مالکیت( برای حالتی که اموال جزو سرمایه شرکت باشد )

این موارد مشروحی از مدارم لازم برای ثبت شرکت در شیراز می باشد. لازم به ذکر است که اگر شما شرکتی غیر از سهامی خاص را به ثبت برسانید، ممکن است به مدارک دیگری نیازمند شوید که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و یا به وبلاگ ما مراجعه نمایید .

مراحل ثبت شرکت در شیراز

فرآیند ثبت شرکت در شیراز نیز مانند اقصی نقاط ایران است و انجام آن منوط به شرایط و مراحل ویژه خود است . شما برای انجام این کار می توانید به اداره ثبت شرکت ها در شیراز مراجعه نمایید . البته اکنون مراجعه حضوری به این اداره منسوخ شده و تمام فرآیند ها از طریق سامانه مربوطه صورت می گیرد . شما هم برای اینکه بتوانید رویه ثبت شرکت را به اتمام برسانید، می بایست به سایت رسمی اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و مراحل زیر را بصورت قدم به قدم انجام دهید .

اولین مرحله تکمیل اظهارنامه و اساسنامه شرکت در دو برگه است چرا که در مراحل بعدی بدان ها نیاز پیدا می کنید. پس از این کار می بایست به سایت این اداره مراجعه کرده و در آن ثبت نام نمایید . پس از ثبت نام اولیه می بایست فرم ارائه شده را تکمیل کنید و یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید . برای این کار باید شما ۵ نام پیشنهادی را در سایت وارد نمایید . این نام ها می بایست قبلاً ثبت نشده باشد و منافاتی هم با قوانین و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند . مادامی که نام انتخابی شما شرایط یاد شده را داشته باشد، به ترتیب اولویت وارد شده یک نام تایید می شود. به همین جهت توصیه می شود تا نام مورد علاقه خود را در ابتدا وارد نمایید .

مراحل ثبت شرکت در شیراز

مراحل ثبت شرکت در شیراز

فرآیند تایید نام حدود ۴۸ ساعت طول می کشد . پس از این شما می بایست مدارک چاپی مورد نیاز را از طریق وبسایت دانلود کرده و آن ها را مطابق دستورات یاد شده به امضای تمامی اعضا برسانید. این مدارک را به همراه سایر مدارک درخواستی، از طریق باجه پستی به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید و سپس کد ارسال را در سامانه وارد نمایید . مادامی  که مدارک ارسالی شما نقصی نداشته باشد، پیش نویس آگهی شما توسط کارشناس مربوطه آماده می شود. شخص متقاضی می بایست با اصل کارت ملی و شناسنامه جهت دریافت مدارک و امضا های مربوطه به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید. پس از دریافت شماره ثبت و مدارک ، می بایست آن ها را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید و هزینه آن را هم بصورت اینترنتی پرداخت کنید . پس انتشار این آگهی شما می توانید فعالیت خود را بصورت رسمی در شیراز آغاز نمایید .البته ممکن است در طول پروسه، اداره ثبت شرکت ها مجوزات و یا مدارک دیگری را هم از شما درخواست نماید و به همین جهت وجود یک کارشناس و یا وکیل با تجربه می تواند کار را برای شما ساده تر نماید . کارشناسان ما در موسسه حقوقی کاردان ارقام می توانند فرآیند کلی کار را برای شما ساده تر نمایند .