چرا ثبت شرکت صادرات زعفران اهمیت دارد؟

ثبت شرکت صادرات زعفران با هدف فعالیت در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. با ثبت شرکت صادرات زعفران می توانید ضمن دستیابی به بازار های فرامرزی، درآمد سرشاری را نصیب خود کنید. ثبت شرکت با هر هدف و موضوع فعالیتی، شامل یکی از ۷ نوع شرکت رایج در کشور است. توجه به این نکته در پروسه ثبت شرکت صادرات زعفران ضروری است که پس از ثبت شرکت، به منظور شروع فعالیت های صادراتی، باید کارت بازرگانی نیز اخذ نمایید. لذا ابتدا به توضیح انواع شرکت هایی که با هدف صادرات زعفران می توان ثبت نمود می پردازیم.

با ثبت شرکت صادرات زعفران می توانید ضمن دستیابی به بازار های فرامرزی، درآمد سرشاری را نصیب خود کنید.

انواع شرکتهایی که با هدف صادرات زعفران می توان ثبت نمود:

قانون تجارت کشور شرکت ها را به ۷ دسته زیر تقسیم بندی کرده است:

۱- شرکت تعاونی

۲- شرکت غیر مختلط سهامی

۳- شرکت مختلط سهامی

۴- شرکت نسبی

۵- شرکت تضامنی

۶- شرکت با مسئولیت محدود

۷- شرکت سهامی عام یا خاص

هر کدام از این شرکت ها دارای شرایط، سرمایه مورد نیاز، حداقل تعداد شرکاء و … مختص به خود هستند. با توجه به اینکه موضوع بحث ما ثبت شرکت صادرات زعفران است و از طرفی عموماً افراد اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می نمایند، در ادامه به توضیح مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود با هدف صادرات زعفران می پردازیم. لازم به توضیح است در قانون شرایطی برای تغییر نوع شرکت پیش بینی شده است.

وقتی حداقل دو نفر (یا بیشتر) با هم شریک می شوند تا در زمینه صادرات زعفران فعالیت کنند می توانند اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نمایند.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود صادرات زعفران:

-وقتی حداقل دو نفر (یا بیشتر) با هم شریک می شوند تا در زمینه صادرات زعفران فعالیت کنند می توانند اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نمایند. این افراد بر اساس میزان سرمایه ای که وارد کار می کنند در سود و زیان شرکت سهیم و نسبت به بدهی های شرکت متعهد هستند.

-حداقل سرمایه اولیه شرکت یک میلیون ریال است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زمینه صادرات زعفران:

۱-اصل و کپی کارت ملی کلیه شرکاء.

۲-اصل و کپی شناسنامه کلیه شرکاء.

۳- شرکت نامه، تقاضانامه ثبت شرکت و صورت جلسه حاوی اطلاعاتی از قبیل میزان سرمایه شرکت و سهم الشرکه کلیه شرکاء که به تایید و امضاء آنان رسیده باشد.

۴-با توجه به اینکه موضوع بحث ما ثبت شرکت صادرات زعفران می باشد، باید مجوز هایی مثل مجوز بسته بندی مواد غذایی از سازمان غذا و دارو که زیر مجموعه وزارت بهداشت است و مجوز تاسیس و بهره برداری واحد کشت و صنعت از معاونت توسعه صنعتى وزارت صنايع و معاونت کشت و صنعت وزارت کشاورزی را دریافت نمایید.

توجه به بسته بندی در امر صادرات زعفران اهمیت ویژه ای دارد.

مراحل ثبت شرکت در زمینه صادرات زعفران:

به منظور ثبت شرکت صادرات زعفران ابتدا باید مدارک و مجوز های مورد نیاز که در بالا به آن اشاره شد را فراهم نمود. سپس به سامانه irsherkat.ssaa.ir و مراجعه و ادام به ثبت اطلاعات مورد نیاز نمود.

اشخاصی که قصد ثبت شرکت صادرات زعفران دارند باید نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنند. در این مرحله باید ۵ نام پیشنهاد شود. اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان اداره کل ثبت شرکت ها بررسی و در صورت تایید باید اصل مدارک به همراه صورتجلسه تنظیمی بین شرکاء به آدرسی که توسط سامانه به شما ارائه می شود ارسال گردد. در صورتی که مدارک کامل باشد طی چند روز آینده شرکت ثبت می شود و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی انتشار می یابد و به این ترتیب پروسه ثبت شرکت صادرات زعفران خاتمه می یابد.

اگر در هر یک از مراحل ثبت شرکت صادرات زعفران سوالی برای شما پیش آمد، می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرموده و آن را مطرح نمایید.