مراحل صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد؟

صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: اشخاصی که برای نخستین بار قصد دریافت کارت بازرگانی دارد، باید مدارکی از قبیل: شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل، آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی، پلمپ دفاتر و مفاصا حساب دارایی ، اظهارنامه ثبت نام در یکی از دفاتر بازرگانی، سند یا اجاره نامه محل شرکت و … را فراهم کند. در میان این مدارک، اخذ مفاصا حساب دارایی اندکی زمان بر  است. زیرا اشخاصی که برای نخستین بار قصد دریافت کارت بازرگانی دارند، ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره مالیات اقدام و سپس مفاصا حساب خود را دریافت کنند. پروسه تشکیل پرونده تا اخذ مفاصا بین یک هفته تا ۱۰ روز به طول می انجامد.

در گام بعدی باید نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمود. اخذ این مورد بین ۳ روز تا یک هفته طول می کشد.

در مرحله بعد، باید نسبت به پلمپ دفاتر اقدام نمود. پروسه پلمپ دفاتر ممکن است بین یک هفته الی ۱۰ روز طول بکشد زیرا ابتدا باید به مناطق حوزه های پستی مراجعه و تقاضای پلمپ دفاتر را ارائه داد. پس از دریافت دفاتر از اداره پست، باید ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، اظهارنامه ثبت و گواهی پلمپ دفاتر خود را اخذ کنند. موارد یاد شده نیز حدود ۱۰ روز وقت لازم دارد.

صدور کارت بازرگانی چند روزه انجام می شود؟

برای محاسبه اینکه صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد باید این مقادیر را با هم جمع نمود و مدت زمان حدودی که صدور کارت بازرگانی به طول می انجامد را محاسبه نمود که با یک حساب سرانگشتی حدود یک ماه الی ۴۰ روز زمان می خواهد.

اما برای این که بدانیم مراحل تمدید کارت پس از صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد، ابتدا باید به توضیح “گواهی موضوع ماده ۱۸۶” بپردازیم. ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم صراحتاً اعلام می دارد که برای صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب، نیاز به به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت بدهی مالیاتی است. اخذ این گواهی بین سه روز تا یک هفته زمان می برد. همچنین اخذ مفاصا حساب و گواهی پرداخت بیمه از سازمان تامین اجتماعی معمولاً پروسه ای طولانی و نیازمند به مراجعه چند باره به شعب سازمان است. پس از تکمیل دو مدرک ذکر شده در بالا، ظرف مدت ۴۸ ساعت کارت بازرگانی جدید صادر یا کارت قدیمی تمدید می گردد.

جهت اطلاع دقیق از اینکه صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد، ابتدا لیست مدارک مورد نیاز که در همین مقاله به آن اشاره شد را فراهم نمایید. سپس مدارک خود را بررسی و در صورت نیاز نواقص را رفع نمایید. قطعاً با این روش در مدت زمان کمتری به هدف خود دست می یابید.

صدور کارت بازرگانی بین ۱۰ روز تا یک ماه طول می کشد.

برای صدور یا تمدید کارت بازرگانی به کجا مراجعه کنیم؟

فرآیند صدور یا تمدید کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی و توسط کارشناسان این سازمان انجام می شود. در واقع کارشناسان اتاق بازرگانی مدارک متقاضی را دریافت و پس از بررسی جهت تایید نهایی به سازمان صمت ارسال می کنند. معمولاً کارشناسان اتاق بازرگانی، پاسخ به این پرسش که صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد، را منوط به کامل بودن یا عدم تکمیل مدارک متقاضی می دانند. در صورتی که مدارک متقاضی کامل باشد، با گسترش سامانه های آنلاین و انجام سریع استعلامات مورد نیاز، صدور کارت بازرگانی حتی در چند ساعت هم دور از ذهن نیست. به این ترتیب اگر ابتدای یک روز کاری جهت صدور یا تمدید کارت بازرگانی خود ادام کنید می توانید در آخر وقت اداری همان روز کارت جدید خود را دریافت نمایید.

فرآیند صدور کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی و توسط کارشناسان این سازمان انجام می شود.

اگر شما هم به تازگی اقدام به ثبت شرکت نموده یا دوست دارید بدانید که صدور کارت بازرگانی چه مقدار زمان می برد، همین الان با مشاوران خبره ما تماس حاصل نموده و مسائل خود را با ما درمیان بگذارید.