ضرورت بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت چیست؟

بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت از جمله مواردی است که مدیران شرکت های موفق، قبل از ثبت شرکت و ورود رسمی به بازار به آن می اندیشند. با بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت، نقشه راه روشنی از مسیر پیش رو پس از ثبت شرکت، ترسیم می شود.

این نقشه راه باعث می شود تا مدیران موفق با اشراف به مشکلات ثبت شرکت از یک سو، و فواید ثبت شرکت از سوی دیگر، هزینه های کمتری پرداخت نموده و زودتر به اهداف خود دست یابند. پس از ثبت شرکت کلیه امور اداری، بیمه و مالیات، قرارداد ها و … صورت قانونی و رسمی به خود گرفته و معتبر می گردد.

در بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت ذکر این نکته ضروری است که امتیازاتی در قانون برای شرکت ها در نظر گرفته شده است. از جمله تسهیلات بانکی و حمایت هایی که برای اشخاص حقوقی تعریف شده است.

صحبت از بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت وقی ضرورت می یابد که بدانیم شرکت در مزایده ها و مناقصه های ارگان های دولتی، سازمانها و نهاد های نیمه عمومی و … که می تواند سود سرشاری در پی داشته باشد، تنها پس از ثبت شرکت ممکن می گردد.

با بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت هزینه های کمتری پرداخت نموده و زودتر به اهداف خود دست یابید.

فواید ثبت شرکت چیست؟

فواید ثبت شرکت را می توان در حضور رسمی در بازار خلاصه نمود. در ادامه به مهمترین فواید ثبت شرکت می پردازیم.

۱-از آنجایی که برای ثبت شرکت نیاز به مشارکت حداقل دو تا چند شخصیت حقیقی است، و تمامی توافقات، قرار ها، سرمایه گذاری ها و … در قالب شرکتنامه، اساسنامه و سایر اسناد قانونی رسمی ثبت می شود، پس از ثبت شرکت هیچ یک از شرکاء نمی توانند خلاف موارد ثبت شده و بر اساس امیال باطنی خود عمل کنند. این مسئله باعث آرامش خاطر شرکا و مؤسسین شرکت می گردد.

۲- آنچه بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت را بسیار مهم می کند، اهمیت ثبت شرکت و تاثیر آن بر مشتریان و مخاطبان شرکت است. مشتریان و کسانی که قصد معامله با یک شخصیت حقوقی را دارند، جهت اطلاع از صورت های مالی و وضعیت اعتباری شرکت می توانند با مراجعه به مراجع ذی صلاح، بررسی های لازم را به عمل آورند.

۳-در بسیاری از کشور ها، برای جذب سرمایه های خارجی، مزایای بسیاری برای سرمایه گذارانی که به ثبت شرکت می پردازند، در نظر گرفته شده است. ثبت شرکت و سرمایه گذاری یکی از راههای اخذ اقامت و مهاجرت به سایر کشور ها است.

ثبت شرکت فواید بسیاری دارد که موجب بهبود کسب و کار شما می گردد.

مشکلات ثبت شرکت چیست؟

مشکلات ثبت شرکت به دو بخش تقسیم می گردند.بخش اول، مربوط به مشکلات ثبت شرکت در مراحل آغازین و زمانی که تصمیم به ثبت شرکت گرفته می شود. و بخش دوم مربوط به که عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی و مالیاتی می شود.

در وحله اول، هنگامی که تصمیم به ثبت شرکت می گیرید، ممکن است با مشکلاتی نظیر عدم اطلاع از قوانین، فقدان مدارک مورد نیاز، صرف زمان و هزینه زیاد برای ثبت شرکت، عدم آشنایی با نحوه محاسبه انواع مالیات، لزوم کسب مجوز از مراجع قانونی با توجه به موضوع فعالیت شرکت و … مواجه شوید.

هنگام بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت پس از ثبت شرکت به این نتیجه می رسیم که محدودیت هایی که پس از ثبت شرکت با آن روبرو می شویم، به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

۱-پس از ثبت شرکت، باید عملکرد شرکت منطبق بر قانون تجارت باشد. اطلاع از تمام بند ها و نکات این قانون می تواند پیچیده و وقت گیر باشد.

۲-دقت در محاسبه و ثبت ریز معاملات و ثبت دفاتر مالی که نشان دهنده بیلان سود و زیان شرکت است بسیا اهمیت دارد. پرداخت مالیات هم باید بر اساس همین صورت ها انجام شود.

۳-برای ثبت بسیاری از انواع شرکت ها، حتماً باید یک دفتر کار معرفی شود که این مسئله می تواند هزینه بر باشد.

۴-هزینه های اداری، ثبتی، قانونی و … که شرکت ها ملزم به پرداخت آن هستند ولی اشخاصی که فعالیت غیررسمی دارند عموماً آن ها را پرداخت نمی نمایند.

ثبت شرکت هزینه هایی در بر دارد که قبل از شروع به فعالیت رسمی باید به آن اندیشید.

کارشناسان خبره حقوقی موسسه ما با بررسی فواید و مشکلات ثبت شرکت، شما عزیزان را تا حصول به اهداف بلند خود، همراهی می نمایند.